Nem lepődhetünk meg azon sem, hogy az előző Audi A4 Seat-féle átiratát, az Exeót is nyugdíjba küldi – az átcicomázott négykarikásnak alig két hónapja van. A Leon ST-ről már tegnap lehullt a lepel és a Seat minden információt közzétett a modellel kapcsolatban, az élő premierre ugyanakkor egészen szeptemberig várnunk kell, a Leon kombi változata ugyanis első ízben a frankfurti autószalonon fog bemutatkozni a nagyközönség előtt.
Szerencsére utána kicsit felgyorsulnak az események, és a hírek szerint novemberben megérkeznek a márkakereskedésekbe az első darabok. A mérnökök természetesen a VW-konszern MQB platformját használták az újdonság esetében, ám azt az ötajtóssal összehasonlítva a tengelytávolság tekintetében nem toldották meg, így az maradt 2636 mm. Csupán a hátsó túlnyúlás lett nagyobb, egészen pontosan 28 cm-rel.
Ez azt jelenti, hogy az utastér az egyenesebb tetővonal következtében megnövekedett hátsó fejteret leszámítva maradt a régi, ami nem is gond, mert a Leon helykínálatával nem volt probléma. A csomagtartónak viszont jót tett az immár 454 cm hosszú karosszéria: már alaphelyzetben is 587 liternyi pakkot képes elnyelni, bővítve pedig 1470 literes. Az azonos alapokat használó Golf-Octavia kombi kicsit még a Seatnál is nagyvonalúbb ilyen szempontból, de a szép formákért ez igazán minimális áldozatot jelent.
A csomagtartóban a szériafelszereltség részét fogja képezni a dupla padló, ami ledöntött ülések esetén teljesen sík felületet eredményez, és szintén okos részlet az elrejthető csomagtérroló. Az 1/3-2/3 arányban dönthető hátsó üléstámlákat némi felár ellenében a csomagtérből is előredönthetjük, a szintúgy opcionálisan kérhető, előredönthető utasülés-támla pedig akár 2,6 méter hosszú tárgyak szállítását teszi lehetővé a Leon bendőjében.
A kombi Leon azonos felszereltség és hajtáslánc esetén mindössze 45 kilogrammal nehezebb az ötajtós verziónál, ami azt jelenti, hogy a bázismodell alig 1,23 tonnát nyom a mérlegen. Ennek köszönhetően már a leggyengébb motorok is korrekt menetteljesítményeket szolgáltatnak. A kizárólag turbós négyhengeres egységekből álló paletta különben igen széles: öt benzines és öt gázolajos egység lesz elérhető az autóhoz, 86–184 lóerős teljesítményskálát lefedve. Elképzelhető, hogy később egy akár 220-230 lóerős sportmodell is csatlakozik a kínálathoz, de erről nincsenek hivatalos információik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!