Stílusos Golf kombi: íme, a Seat Leon ST

Könnyen meglehet, ghogy az új Seat végleg letolhatja a pályáról az Audi A4 spanyol verzióját.

Vajda János
2013. 07. 24. 5:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem lepődhetünk meg azon sem, hogy az előző Audi A4 Seat-féle átiratát, az Exeót is nyugdíjba küldi – az átcicomázott négykarikásnak alig két hónapja van. A Leon ST-ről már tegnap lehullt a lepel és a Seat minden információt közzétett a modellel kapcsolatban, az élő premierre ugyanakkor egészen szeptemberig várnunk kell, a Leon kombi változata ugyanis első ízben a frankfurti autószalonon fog bemutatkozni a nagyközönség előtt.

Szerencsére utána kicsit felgyorsulnak az események, és a hírek szerint novemberben megérkeznek a márkakereskedésekbe az első darabok. A mérnökök természetesen a VW-konszern MQB platformját használták az újdonság esetében, ám azt az ötajtóssal összehasonlítva a tengelytávolság tekintetében nem toldották meg, így az maradt 2636 mm. Csupán a hátsó túlnyúlás lett nagyobb, egészen pontosan 28 cm-rel.

 

Ez azt jelenti, hogy az utastér az egyenesebb tetővonal következtében megnövekedett hátsó fejteret leszámítva maradt a régi, ami nem is gond, mert a Leon helykínálatával nem volt probléma. A csomagtartónak viszont jót tett az immár 454 cm hosszú karosszéria: már alaphelyzetben is 587 liternyi pakkot képes elnyelni, bővítve pedig 1470 literes. Az azonos alapokat használó Golf-Octavia kombi kicsit még a Seatnál is nagyvonalúbb ilyen szempontból, de a szép formákért ez igazán minimális áldozatot jelent.

A csomagtartóban a szériafelszereltség részét fogja képezni a dupla padló, ami ledöntött ülések esetén teljesen sík felületet eredményez, és szintén okos részlet az elrejthető csomagtérroló. Az 1/3-2/3 arányban dönthető hátsó üléstámlákat némi felár ellenében a csomagtérből is előredönthetjük, a szintúgy opcionálisan kérhető, előredönthető utasülés-támla pedig akár 2,6 méter hosszú tárgyak szállítását teszi lehetővé a Leon bendőjében.

A kombi Leon azonos felszereltség és hajtáslánc esetén mindössze 45 kilogrammal nehezebb az ötajtós verziónál, ami azt jelenti, hogy a bázismodell alig 1,23 tonnát nyom a mérlegen. Ennek köszönhetően már a leggyengébb motorok is korrekt menetteljesítményeket szolgáltatnak. A kizárólag turbós négyhengeres egységekből álló paletta különben igen széles: öt benzines és öt gázolajos egység lesz elérhető az autóhoz, 86–184 lóerős teljesítményskálát lefedve. Elképzelhető, hogy később egy akár 220-230 lóerős sportmodell is csatlakozik a kínálathoz, de erről nincsenek hivatalos információik.

Benzinfronton a paletta alján az 1.2 TSI áll 86 lóerővel, amit a 105 lóerős 1.2 TSI követ. Az 1.4 TSI 122 és 140 lóerővel lesz elérhető, míg a csúcsot a sportos FR kivitel személyében az 1.8 TSI jelenti 180 lóerős teljesítménnyel; a benzinesek gyári átlagfogyasztása 4,9-5,9 liter között mozog. A gázolajosok természetesen ennél is takarékosabbak, változattól függően 3,8-4,2 liter között állapodik meg papíron az étvágyuk. A kínálat a 90 lóerős 1.6 TDI-vel indul, amelyet ugyanezen erőforrás 105 lovas verziója követ, miközben az izmos 2.0 TDI-k 150 és 184 lóerővel (FR) lesznek elérhetőek.

A januárban érkező takarékosságra hangolt Ecomotive változat minden bizonnyal az egyik legérdekesebb Leon ST: 1,6 literes dízelmotorja 110 lóerőt lesz képes leadni, s a hosszú áttételezésű kézi váltóval kombinálva állítólag egészen hihetetlen 3,3 l/100 km-es gyári vegyes étvágyra számíthatunk esetében, ami 88 g/km-es CO2-kibocsátásnak felel meg.

 

Szériában 5 és 6 fokozatú kézi váltóval érkeznek az ST-k, felárért pedig a motor függvényében 6-7 fokozatú DSG dupla kuplungos automatát is rendelhetnek a leendő vásárlók. Újdonság a Leon kínálatában, hogy jövőre összkerékhajtású változatok megjelenésére is számíthatunk, amivel valóban szinte minden igényre kínál a spanyol márka megoldást.

Az extralistán természetesen megtalálhatjuk a három- és ötajtós Leonok különlegességeit, vagyis felár ellenében kapható lesz az autóhoz többek között teljesen LED-es első fényszóró, távolságtartó tempomat, állítható futómű, és még hosszasan sorolhatnánk a finomságokat. Az árakkal kapcsolatban egyelőre nem rendelkezünk pontos információkkal, de számításaink szerint körülbelül 250 ezer forinttal kóstálhatnak majd többet a puttonyos Leonok az ötajtós modelleknél.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.