Tuningcégek rémálma: Performance kit a BMW 4-hez

A bajorok már az M csomaggal is sok pénzt elvettek a tuningműhelyektől, a radikálisabb Performance pakk pedig még veszélyesebb e cégekre nézve.

Vajda János
2013. 07. 23. 7:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ügyfél ebben az esetben a márka katalógusából válogathat különleges elemeket, ráadásul félelem nélkül, gyári garanciával. A habot a tortán az erőforrások megpiszkálása jelenti: a 4-es kupéhoz tegnap bejelentett és bemutatott M Performance szett például az összes elérhető motorhoz kínál egy kis pluszt, amelyet a mérnökök a vezérlés áthangolása mellett a kipufogórendszer átdolgozásával értek el, így a nagyobb teljesítmény nem csupán erőben, de hangban is érezhető.

S ha hinni lehet a pletykáknak, rövidesen – a valódi M-es BMW-ket leszámítva – rég nem látott kiegészítővel bővül a kínálat: állítólag elérhető lesz egy 30 százalékos zárású önzáró differenciálmű is a hátsó kerekes modellekhez, amivel a vezetési élmény valóban eddig nem látott magasságokba fog emelkedni.

Ahogy fentebb is írtuk, a legújabb kit a 4-es BMW-hez érkezett, a gyártó Portugáliában mutatta be. A kiegészítők első blikkre nem hoznak túl sok újat, így az eddig megszokott megoldásokat láthatjuk: akár 20 colos kerékszettet, szénszálas elemeket, agresszív és mélyre húzott lökhárítókat, küszöböket és számos, a kétajtós típus dinamikáját hangsúlyozó elemet tartalmaz a portfólió, amelyeket külön és egyben is meg lehet vásárolni, persze rendkívül borsos áron.

Cserébe a mezei 4-es kupék még agresszívabb, már-már M3- (urambocsá, M4-) szintű megjelenéssel ruházhatók fel, így a különösen sportos kiállást preferáló tehetős tulajdonosok bizonyára örülnek a lehetőségnek. Az utastérben a hagyományos bőrök mellett az Alcantara, az alumínium és a szénszál játssza a főszerepet: kívánságra akár egy kissé karácsonyfa-hangulatú, váltást segítő ledsorokkal díszített Alcantara kormányt is kaphatunk, s nem hiányozhatnak a különféle betétek és díszelemek sem a listáról, hogy az elegáns alupedálokról ne is beszéljünk.

Kétségtelenül a remekül tartó sportülések személyében tisztelhetjük a legfinomabb tételt, melyek az opcionális sportfutómű és az erősebb fékrendszer megrendelése esetén akár hangsúlyosabb szerephez juthatnak. Ez főleg a háromliteres, sorhatos turbós benzinmotorral hajtott 435i csúcsmodell esetében igaz, amennyiben mondjuk megrendeljük hozzá a gyári Performance teljesítménycsomagot.

Így 306 helyett 340 lóerő teljesítménnyel garázdálkodhat az ügyfél, a csúcsnyomaték pedig 400 helyett eléri a 450 newtonmétert. A kétliteres, négyhengeres, turbós 428i teljesítménye 245-ről 272 lóerőre tornázható fel, nyomatéka 350-ről 390 newtonméterre, a gyárilag felpiszkált 20d pedig 184 lóerő és 380 newtonméter helyett 200 lóerőt és 420 newtonmétert képes felmutatni.

Nem kérdés, hogy az M4 érkezéséig a 340 lóerős Performance csomagos 435i kiváló pótlék, ennek ellenére a radikálisabb M kivitelt úgy várjuk, mint a Messiást. Állítólag rövidesen itt is lesz, elképzelhető, hogy jövő januárban mutatkozik be az Egyesült Államokban, a premiert követően pedig nem sokkal az öreg kontinensre is beteszi lábát, a pletykák szerint körülbelül 450 lóerő teljesítménnyel.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.