Új motorokat kapnak a magyar Mercedesek

Bővül a hazánkban gyártott Mercedes-Benz CLA és B osztály motorválasztéka, s persze a közös alapokon nyugvó A osztály is megkapja az új hajtásláncokat.

Szabó Péter
2013. 07. 05. 6:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 160 CDI jelzéssel a franciák 1,5 literes dízelmotorja érkezik a fronthajtású modellekbe. A 90 lóerővel és 220 newtonméterrel rendelkező erőforrás az A és B osztályhoz lesz elérhető, és szerény, 13,8 másodperces gyorsulásra és 180 km/h végsebességre számíthatunk vele. Jó hír, hogy a Renault által alkalmazott öt- helyett hatfokozatú kézi váltóval lesz elérhető az öngyulladós – ennek is érdeme van abban, hogy a vegyes minimumfogyasztás 3,8 l/100 km.

Az 1,8 literes dízelmotort is új egység váltja a 180 CDI modellekben. A 109 lóerőre izmosodott erőforrás a korábbinál 10 newtonméterrel többet szorít ki magából, igaz a 260 newtonméter csúcsnyomaték a gyári adatok szerint később, 1750-es fordulaton érkezik. Esetében 11,3 szekundumos százas sprintre és 190 km/h-s csúcstempóra számíthatunk, változatlan fogyasztás mellett. A hétfokozatú, dupla kuplungos automata megrendelése esetén továbbra is a régi motor jár a típusokhoz.

További újdonság a B 220 4Matic megjelenése. Az eddig kizárólag 211 lóerős kivitelben kapható kétliteres motor itt 184 lóerőt teljesít, s ebből – a megjelölésnek megfelelően – a hátsó kerekekre is jut belőle. Az átvitelről szériában gondoskodik a hétfokozatú, dupla kuplungos automata, a végeredmény pedig 7,5 másodperces gyorsulás és 225 km/h-s végsebesség. A fogyasztásról nem született hivatalos gyári adat, de minden bizonnyal 7 liter alatt marad az étvágy.

A kizárólag Magyarországon gyártott elegáns CLA kupé lemezei alatt az összkerékhajtás megjelenése a nagy újdonság. A 211 lóerős, kétliteres, turbós benzinessel elérhető rendszerhez ugyancsak a hétfokozatú, dupla kuplungos automata társul, 6,6-es sprintet és 240 km/h-s végsebességet lehetővé téve. A vegyes fogyasztás 6,8 liter 100 kilométeren. Ez a hajtáslánc az A osztályhoz is rendelhető lesz.

Az újdonságok hazai bevezetésére még néhány hetet várni kell, így az árakat illetően csak később lesz bővebb információnk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.