A V8 Vantage GTE példának okáért a 2012-es Le Mans-i viadalon indult Allan Simonsen, Cristoffer Nygaard és Kristian Poulsen dán versenyzők dirigálásával, de a futamot nem tudták befejezni. Hármójuk közül Simonsen sajnálatos módon idén a 24 órás versenyen egy hasonlóan felkészített Aston Martinban vesztette életét egy baleset következtében.
Az 1200 kg alatti versenyautó motorházában 4,5 literes V8-as motor dolgozott, amely az országúti modell erőforrásának átalakításával született. A másik példány egy DBR 1-2, amely az LMP1 kategóriában harapdálta a versenypályák aszfaltját 2009 és 2011 között. Különlegessége a hatliteres, 60 fokos hengerszögű V12-es erőforrás, és mindösszesen 900 kg-ot nyom a mérlegen.
Mindkét eladásra szánt autó a legendás Gulf-színeket viseli magán, azonban a motor, illetve a sebességváltó hiányzik belőlük. Ennek az az oka, hogy kiállítási célokra használták eddig az autókat, s a szállításon sokat könnyített az említett fő komponensek hiánya.
Cserébe a vásárló reklámfelületet kaphat a #97 GTE PRO versenyautón, s a soron következő WEC futamot tizedmagával élvezheti a VIP-részlegben, továbbá az Aston Martin az eladott autókkal kapcsolatos eseményekre a gyári pilótákat is elküldi. „Akár bemutatóteremben, akár promóciós eseményen jelennek meg ezek a modellek, egyszerűen a figyelem középpontjába kerülnek, még a sokat látott motorsportrajongók szemében is” – teszi hozzá a gyártó a közleményben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!