Az autó Clio Cup néven fut majd, és számos aprósággal teszi magát igazán vonzóvá az érdeklődők szemében. Az alapokat természetesen a Clio RS 200 EDC adja, amelyhez rögtön komplett aerodinamikai csomagot csaptak a szakemberek – az agresszivitás mellett itt természetesen már funkcionális alkatrészekről van szó, tehát a mokány orr, a markáns hátsó légterelő és a tetőn felbukkanó légbeömlő nem céltalanul került fel. Ugyanígy a hátsó lökhárító alól kibukkanó diffúzor is a gyorsaságot szolgálja. A kipufogórendszer kivezetése kettős, a 17 hüvelykes Speedline Corse versenyfelnikre pedig Dunlop vagy Michelin abroncsok kerülnek.
A versenypálya viszontagságaira teljesen átalakított, digitális műszerfallal, multifunkciós kormánykerékkel és hatpontos biztonsági övvel felvértezett versenyüléssel készül a Clio Cup, s korunk követelményeinek megfelelve a hans rendszerrel kompatibilis fejtámla sem maradhatott el, ahogy az erős bukókeret sem.
A motorháztető alatt persze sok újdonság nincs, a Nissantól származó 1,6 literes turbómotor viszont ezúttal már 220 lóerőt képes leadni, amely mellé 270 newtonméter nyomatékcsúcs párosul. A váltás feladatát az alapot adó modell megoldásával szemben hatfokozatú szekvenciális szerkezet veszi át, amely akár 100 milliszekundum alatt képes elvégezni egy gangolást.
Az igényes tervezést és kivitelezést jelzik továbbá a ZF Race állítható lengéscsillapítók, a Cosworth motorvezérlő számítógép és a Brembótól vásárolt, versenyekhez szánt fékrendszer, elöl 320 milliméteres tárcsákkal.
A FIA által is elfogadott, kulcskész versenyautó árusítása szeptemberben indul.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!