Az egész történet még két éve kezdődött. Az akkor bimbózó elektromos autózást felkarolva az Autó Pult csapata gondolt egy nagyot és egy Mitsubishi i-MiEV volánja mögött a végletekig kifeszítve megtapasztalta a technika akkori határait. Az akkor teljesített közel 220 kilométer a kategóriában világrekordnak számított, melyet információink szerint azóta sem döntöttek meg. A sikeres kalandnak köszönhetően nem volt kérdés, hogy mit teszünk majd európai gyártású Nissan Leaf tesztautónkkal.
De miért fontos a készítés helye? A költözéssel együtt az elektromos modell ráncfelvarrást kapott, melynek hatására hatékonyabb és nem utolsó sorban olcsóbb is lett. A modell bruttó indulóára meglehetősen barátságos felszereltséggel 8,77 millió forintra rúg.
Bár egy félig-meddig összehasonlítható motorizáltságú és felszereltségű középkategóriás, hagyományos autó még mindig 1-2 millió forinttal drágább, de az elektromos hajtás úttörő mivolta, kimondottan kellemes karaktere, valamint olcsóbb üzemeltetése és fenntartása már könnyen elcsábíthatja a jövő felé nyitott vásárlókat.
A mi szempontunkból most az volt a fontos, hogy az elektromos hajtásláncot új villanymotor, valamint feszültségátalakító adja, ami az integrált építésnek köszönhetően mintegy 30 százalékkal kisebb elődjénél, valamint 10 százalékkal könnyebb is. Utóbbi hozzájárulásával az autó tömege 32 kilogrammal csökkent, ami egy elektromos modellnél kiváltképp örvendetes hír – mindezt a 0,29-ről 0,28-ra leküzdött légellenállási tényező fejeli meg. A villanymotor változatlanul 109 lóerős csúcsteljesítményéhez különben az eddiginél mintegy 10 százalékkal kisebb, 280 helyett 254 Nm-es csúcsnyomaték társul.
Az elektromos rendszer hatékonyságát a tervezők az utastérfűtés, valamint a szériában járó ülés- és kormányfűtés ügyesebbé tételével fokozták, és a rekuperáló fékrendszer is fejlődött valamelyest – érdekes számadat, hogy a fűtő/hűtő rendszer az eddigieknél 70 százalékkal kevesebb energiát igényel. A sok kicsi sokra megy elv alapján, a számos apró módosításnak hála immáron a hivatalos mérési ciklus szerint 175 helyett 199 km-t tehet meg a frissített Leaf tulaja egyetlen „tankolással”.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!