A Toyota idén a versenysportot illetően a TS030-as Hybrid Le Mans géppel mutatta meg képességeit, ám ezúttal a viadalokra szánt technika az izgalmat fokozván közúti járműbe kerül. Noha első ízben a combos teljesítmény hallatán a Supra éledése jutott eszünkbe, mégsem a legendás névnek ad új tartalmat a világ legnagyobb gyártója, hanem a Yaris lemezei alá költözik az izmos hajtáslánc.
A koncepciót Hybrid-R névre keresztelik a japánok, amelynek keretein belül egy belsőégésű motor és egyelőre ismeretlen számú elektromotor állít elő több mint 400 lóerőt. A rendszerhez kétmódú vezérlés is jár, ami a relatíve nagy teljesítményt képes országúti használathoz idomítani, míg a második lehetőségként természetesen a versenypályás üzemmód tűnik fel.
A fejlesztésben a TMG, a korábban a Forma–1-ben szereplő masinákért felelős konstruktőr is kivette a részét. A Toyota, úgy tűnik, szívesen költ arra, hogy a Le Mans-i versenyautóhoz fejlesztett technikát a későbbiekben akár szériamodellekbe is átültethesse, a Hybrid-R pedig kiváló alapot ad ahhoz, hogy nagyjából megláthassuk, mire számíthatunk a jövőben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!