A takarékos modell személyszállító és teherszállító változatban is útra kél, de csakis a rövidebb tengelytávval lesz rendelhető, s a hamarosan startoló Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be. A Volkswagen ezzel a lépéssel gyakorlatilag a valaha gyártott legtakarékosabb Caddy verziót hozta létre.
A BlueMotion szintet egyébként különféle helyekre biggyesztett feliratok jelzik, de a jellegzetes, aerodinamikus dísztárcsák, továbbá a 27 mm-es ültetés is árulkodó lehet. Belül újdonságra nem kell számítani, de széria lesz ehhez a modellhez a sebességtartó automatika, a visszagurulás-gátló és a fényes fekete légbefúvók, ahogyan a különleges mintájú üléskárpit is.
A motorháztető alatt tehát az 1.6 TDI dohog, ezúttal 102 lóerőt produkálva, amihez 250 Nm társul. A takarékosságot a gazdaságos erőforrás mellett start-stop rendszer, alacsony gördülési ellenállású abroncsok, továbbá regeneratív fék, s az alacsony fogyasztásra kihegyezett motorvezérlő segíti. Ennek eredményeképpen a vegyes fogyasztás 4,5 literre adódik, ami 117 g/km kibocsátásnak felel meg. Ez a dobozos verzió étvágya volna, a személyszállító a nagyobb tömeg miatt többet, egészen pontosan 4,6 litert (119 g/km) kortyol.