A Ford két Rangerrel száll be a Dakarba 2014-ben

A válság okán kivonult gyári csapatok lassan visszaszállingóznak a dűnék közé, s a Ford személyében új versenyzőt köszönthetünk a dél-amerikai viadalra készülve.

Csizsek Ádám
2013. 08. 02. 15:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ranger versenyautók a a dél-afrikai illetőségű Neil Woolridge Motorsport készítette fel a próbatételre. A két példány január 5-én rajtol majd el a mezőnnyel, hogy végül a lehető legjobb helyen zárva érjenek célba 18-án. A két gép egészen pontosan két darab T6 Ranger 4×4 Double Cab, amelyeket ezúttal a versenyhez méltó teljesítményre képes, ötliteres V8-as erőforrás hajt.

A Dakarra szánt motorok 345 lóerőt képesek leadni 4500-as percenkénti főtengelyfordulaton, míg a 4100-nál érkező csúcsnyomaték 560 Nm-re rúg. A csapat a fogyasztást is közzétette: a homokban, versenykörülmények között rohanó Ranger 90 litert fogyaszt el 100 kilométeren, míg normál haladásnál 28 liter benzint gurít le a torkán.

 

Az átépítés során széleskörűen használtak kompozit anyagokat, a sebességváltás feladatát pedig egy Sadey márkájú, hatsebességes szekvenciális váltóra bízták, amely az állandó összkerékhajtásnak továbbítja a combos nyomatékot. Az épített Rangerek futóműve a szériától eltérően elöl-hátul független, természetesen vaskos kanyarstabilizátorokkal kiegészülve, s az autók 16 colos könnyűfém felnikre szerelt, 245/85 R16-os Michelin terepabroncsokon futnak.

 

A képet a Brembo műhelyéből érkezett fékek teszik teljessé, elöl léghűtéssel, hátul vízhűtéssel. A 2014-es viadalon induló versenyautók tömege 1975 kg, csúcssebességük pedig 170 km/h környékén van, áttételezéstől függően. A két, Dakarra épített Rangerben a Lucio Alvarez–Ronnie Graue, illetve a Chris Visser–Japie Badenhorst párosok teljesítenek majd szolgálatot.

A 35. Dakar egyébként Argentínából indul és Chilében ér véget, mintegy 8500 kilométeres távot (13 szakasz) felölelve.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.