A hazai premier előtt ismertük meg a Maserati Ghiblit

A hivatalos bemutató előtt, átmenetileg magyar földre lépett a Maserati legkedvezőbb modellje. Nem haboztunk, tüzetesen megvizsgáltuk.

Szabó Péter
2013. 08. 10. 5:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

22,8 millió forint – szeptembertől listaáron már ennyiért beülhetünk egy új Maseratiba. Az új hazai forgalmazóval együtt az olasz luxusmárka új lendületet is vesz: a cél az eladások többszörözése mindössze néhány éven belül, melynek érdekében több új modellel is gazdagodik a kínálat. A legfontosabb viszont a jövőre érkező Levante SUV mellett a Ghibli lesz, amely úgy kínál négy főnek bőséges kényeztetést, hogy közben nem feledkezik meg a sportos ambíciókról sem.

Bár egy üléspróba alapján messzemenő következtetéseket nem tudunk levonni, az újdonság ügyesen örökíti a Maserati egyik legfőbb jellemzőjét: könnyen képes elcsavarni a fejeket. A Ghibli minden részletéről süt a nagytestvér Quattroporte jelenléte: a külső formaterv, a műszerfal elrendezése, a központi rendszer, sőt a háromliteres, biturbó V6-os is onnan érkezik.

 

A középpontban ezúttal is a használható sportosság áll. Erre játszik az 50-50 százalékos súlyelosztás, az önzáró differenciálmű megléte, a kettős keresztlengőkaros első és több lengőkaros hátsó futómű és a súlycsökkentő alumíniumhasználat. Ehhez társul a háromliteres, biturbó V6-os 330 vagy 410 lóerős teljesítménye, ám ugyanakkor 275 lóerős, háromliteres dízellel is hazavihetjük a típust. Ez utóbbi ráadásul a kínálat legolcsóbb tagja, miközben hozzá is alapáron jár a nyolcfokozatú ZF-féle automataváltó, amely kiváló kvalitásairól már számtalanszor tanúbizonyságot adott.

Gyors üléspróbánkon örömmel futtattuk végig kezünket a finom bőrrel bevarrt részleteken, az Alcantara tetőkárpiton, miközben magunkba szívtuk a luxus hangulatát. Bár más márkákhoz hasonlóan az ilyen jellegű kényeztetés némi felárat követel, ezek a részletek azok, melyek a hagyományos prémium fölé emelik a Maseratit.

A gondoskodás magasiskoláját jelzi, hogy nem csupán az ülés és a kormányoszlop, de felár ellenében a pedálsor is elektromosan állítható, hogy valóban a tökéletes vezetési pozíciót találjuk meg magunknak. A helykínálat sportosan szűkre szabott, melyben a többi részletével, s az áraival együtt a Ghibli erősen hasonlít a tesztünkön járt BMW 640d Gran Coupéhoz. Hogy tulajdonságaiban lekörözi-e azt, arról hamarosan egy menetpróba vagy teszt keretén belül beszámolunk. Egy biztos: szeptemberben ismét egy ígéretes modellel gazdagodik a hazai kínálat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.