Az atletikus, de helykínálatban sem szűkölködő, kupészerű Monza koncepció természetesen hamarosan élőben is bemutatkozik, mégpedig a Frankfurti Autószalonon. „Világos elképzelésünk van arról, milyenek lesznek a jövő Opeljei, és világos a stratégiánk ennek megvalósítására. A Monza Concept ezt a stratégiát szemlélteti“, mondta dr. Karl-Thomas Neumann.
„Megmutatja, mit várhatnak tőlünk néhány éven belül a vásárlóink, nemcsak designban, hanem hatékonyságban és kommunikációban is. A Monza Concept előrevetíti a jövő autózásának mindennapjait, és nem csupán az Opelnek ad fontos impulzusokat az oda vezető úton.“
Mark Adams, a tanulmány megálmodója és csapata a Monza Concepttel megpróbálta újrafogalmazni azt a világot, amelyet először az Insignia hozott el. A szoborszerű szépségre és a németes pontosságra épít, középpontjában továbbra is a markáns karaktervonalak állnak. A 4,69 méter hosszú, négyüléses Monza Concept felületeit a tenger hullámzása ihlette.
A tetővonal félig-meddig kupésan ível, de látszik, hogy a hátsó üléssorban utazóknak is bőven akad fejtér, noha a magasság csupán 1,31 méter. A középkategóriás helykínálat mellett 500 literes csomagterével is büszkélkedhet a Monza, melynek egyik fő attrakciója az egyben felfelé nyíló ajtó. Az Opel jövőjét előrevetítő modellben a manapság divatos kijelzők hiányoznak, ehelyett az egyik oldali ajtótól a túlsóig nyúló, egyöntetű vetítőfelület adja át az információkat, ráadásul teljesen személyre szabható módon. Az összesen 18 fénydiódás vetítő segítségével létrehozott multifunkciós képernyő világújdonság az autóiparban.
Az utastérben tapasztalt élmények fokozását a háromféle élményvilág valósítja meg: a ME, US és ALL, azaz az én, mi és minden üzemmódban használható rendszer a vezetési élményre, a közös utazásra vagy épp az internetes kapcsolattal összekötött multimédiára épül.
A moduláris, előrelátó tervezésnek köszönhetően többféle hajtáslánc is a Monza gyomrába költözhet, példának okáért az Ampera továbbfejlesztett, immáron CNG-s, azaz autógázzal működő kiterjesztett hatótávolságú hibrid rendszere. Ám az 1,4-es szívó helyett itt már az 1.0 SIDI Turbo termeli az áramot, magasabb hatékonysággal.