A Monza már az Opel jövőjét álmodja

Egyértelmű, a Monza egyelőre nem új modell akar lenni, hanem a jövőt szeretné megmutatni, azaz az irányt, amerre az Opel a következő években haladni kíván.

Csizsek Ádám
2013. 08. 24. 7:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az atletikus, de helykínálatban sem szűkölködő, kupészerű Monza koncepció természetesen hamarosan élőben is bemutatkozik, mégpedig a Frankfurti Autószalonon. „Világos elképzelésünk van arról, milyenek lesznek a jövő Opeljei, és világos a stratégiánk ennek megvalósítására. A Monza Concept ezt a stratégiát szemlélteti“, mondta dr. Karl-Thomas Neumann.

„Megmutatja, mit várhatnak tőlünk néhány éven belül a vásárlóink, nemcsak designban, hanem hatékonyságban és kommunikációban is. A Monza Concept előrevetíti a jövő autózásának mindennapjait, és nem csupán az Opelnek ad fontos impulzusokat az oda vezető úton.“

 

Mark Adams, a tanulmány megálmodója és csapata a Monza Concepttel megpróbálta újrafogalmazni azt a világot, amelyet először az Insignia hozott el. A szoborszerű szépségre és a németes pontosságra épít, középpontjában továbbra is a markáns karaktervonalak állnak. A 4,69 méter hosszú, négyüléses Monza Concept felületeit a tenger hullámzása ihlette.

A tetővonal félig-meddig kupésan ível, de látszik, hogy a hátsó üléssorban utazóknak is bőven akad fejtér, noha a magasság csupán 1,31 méter. A középkategóriás helykínálat mellett 500 literes csomagterével is büszkélkedhet a Monza, melynek egyik fő attrakciója az egyben felfelé nyíló ajtó. Az Opel jövőjét előrevetítő modellben a manapság divatos kijelzők hiányoznak, ehelyett az egyik oldali ajtótól a túlsóig nyúló, egyöntetű vetítőfelület adja át az információkat, ráadásul teljesen személyre szabható módon. Az összesen 18 fénydiódás vetítő segítségével létrehozott multifunkciós képernyő világújdonság az autóiparban.

Az utastérben tapasztalt élmények fokozását a háromféle élményvilág valósítja meg: a ME, US és ALL, azaz az én, mi és minden üzemmódban használható rendszer a vezetési élményre, a közös utazásra vagy épp az internetes kapcsolattal összekötött multimédiára épül.

A moduláris, előrelátó tervezésnek köszönhetően többféle hajtáslánc is a Monza gyomrába költözhet, példának okáért az Ampera továbbfejlesztett, immáron CNG-s, azaz autógázzal működő kiterjesztett hatótávolságú hibrid rendszere. Ám az 1,4-es szívó helyett itt már az 1.0 SIDI Turbo termeli az áramot, magasabb hatékonysággal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.