A Volvónál új motorcsalád vált le minden erőforrást

A Volvo ősztől új motorcsaládot mutat be. Az újdonságok rögtön több teljesítményszinttel érkeznek, és a teljes kínálatban nyolc erőforrást váltanak le.

Szabó Péter
2013. 08. 20. 15:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A flexibilitásra sem lehet panasz: mindkét hajtóművet úgy fejlesztették ki, hogy első- és összkerékhajtással, valamint hibrid hajtással is párosítható legyen. Az erőátvitelről hatfokozatú kézi váltó, valamint nyolcfokozatú automata gondoskodik. De milyen erőről? A sajtóanyag állítása szerint a Volvo áttörést hozott a dízel technológiában az i-Art névre hallgató befecskendezéssel.

A közös nyomócsöves rendszer minden egyes befecskendezőjéhez egy kis számítógép kapcsolódik, amely biztosítja, hogy az akár 2500 baros nyomással dolgozó befúvás optimálisan történjen. Lényegében így optimálisan változtatható befecskendezést kapunk, amely a hatékonyságot, a teljesítmény és a járáskultúrát is pozitívan befolyásolja.

 

Az első i-Art technológiával rendelkező Drive-E dízelmotor a 180 lóerős D4 lesz, de a kínálat hamarosan bővül: a D2 120, a D3 várhatóan 150, a D5 pedig hozzávetőlegesen 230 lóerővel áll rajthoz. A benzines turbómotorok első körben ennél nagyobb teljesítményszinttel nyitnak. A T5 230 lóerővel áll rajthoz, míg a T6 már 300 tagú ménessel rendelkezik. A korábbi motorokhoz képest a sajtóanyag szerint alacsonyabb fordulatszámokon tekintélyesebb erő áll rendelkezésre, a teljesítmény egyenletesebb felépülése pedig nagyméretű szívómotorhoz hasonló viselkedést eredményez.

Mindezt már az idei évben élőben is megtapasztalhatjuk, a Volvo ugyanis fokozatosan lecseréli az összes erőforrását az újdonságokra. Így gyakorlatilag a márka két erőforrással lefedi a teljes kínálatot, amely okos lépés, hiszen így megbízhatóság és képességek terén is egyetlen alapra tudnak koncentrálni, amellett, hogy a gyártási költségek is alacsonyabban tarthatók.

 

Az öthengeres motorok mély gurgulázásáról, a hathengeresek dorombolásáról vagy a nyolchengeresek morajlásáról persze le kell mondanunk, de talán ez nem lesz túl nagy áldozat, ha cserébe jobb és hatékonyabb motorokat kapunk. A többi technikai részletről egyelőre titkolóznak a gyáriak, de a szeptemberi frankfurti autószalonon minden bizonnyal erre is fény derül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.