A Yaris korábban megélt már sportosabb verziókat a T-Sport szériák személyében, azonban a japán belpiacos, turbómotorral élénkített modelleken kívül igazán erős Yaris még nem gördült ki a Toyota gyárból. Ezt pótolják ezúttal a japánok, mégpedig a Yaris Hybrid R Concept segítségével, amely mintegy 420 lóerőt szabadít az aszfaltra.
A koncepcióautó lemezei alatt a TS030-ból származó hibrid hajtáslánc módosított verziója lakik: az 1,6 literes, turbós, négyhengeres benzinmotor 300 lóerő leadására képes, ráadásul a donor okán megfelel az FIA szabályainak is. A benzines erőforrás az első kerekeket hajtja, míg a hátsó tengelyen mindkét oldalon 60-60 lóerős elektromotor segít be, amelyek a gyártásban lévő Yaris Hybrid modellből származnak.
A két villanymotor természetesen a fékezések alatt tölti az akkumulátort, míg a gyorsításoknál segítséget nyújt a benzinmotor számára. Országúti üzemmódban mindkét motor kevesebbet, összesen 40 lóerőt produkál maximum 10 másodpercig minden egyes töltési ciklus után, míg pálya módban 5 másodpercig képes 120 lóerővel támogatni a benzinest. A két hátsó kereket hajtó villanymotor a kanyarsebességet növelendő nyomatékvektorozással dolgozik.
Mindezek mellé egy harmadik, a hatfokozatú szekvenciális sebességváltó mögé beépített 60 lóerős elektromos egység társul, ám utóbbi generátor üzemben az akkumulátort képes tölteni vagy gyorsítások alkalmával a hátsó motoroknak tud további elektromossággal szolgálni.
A Toyota egyelőre nem árulta el, hogy további versenyautókban, illetve valamilyen sportos utcai modellben használná-e az erőteljes hibrid rendszert, azonban könnyen lehet, hogy ez a lépés már a jövő része, s esetlegesen a sokszor felemlegetett Supra vagy más sportmodell épülhet rá.