A Squadra Corse utónév is erre hajaz – egészen pontosan a márka versenyzéssel foglalkozó osztályától öröklődik. A szénszál és az alumínium széles körű használatának köszönhetően az újdonság üresen mindössze 1340 kilogrammot nyom, hetvennel kevesebbet, mint egy hagyományosabb Gallardo. A 2,35 kilogramm/lóerő arány a menetteljesítményeken is meglátszik: az összkerékhajtású sportoló a 0–100-as sprintet mindössze 3,4 másodperc alatt teljesíti, s 10,4 szekundum múltán már a 200 km/h-s határt is átszakítja.
A gyorsulás egészen 320 km/h-ig tarthat, ahol a légellenállás megfékezi a teljesítményt. Ha már fékezés: a lassításról szériában karbon-kerámia féktárcsákat hasznosító rendszer gondoskodik. Márpedig van mit megfékezni: a V10-es motorból ezúttal 570 lóerőt hoztak ki a mérnökök, amely teljesítmény 8000-es fordulaton jelentkezik. A versenysportból érkező kipufogó eközben félelmetes, üvöltő hangaláfestéssel fokozza a hangulatot.
A versenyautóhoz hasonlóan az erőátvitelről hatfokozatú szekvenciális váltó gondoskodik, melynek dirigálását természetesen váltófülek segítségével is intézhetjük. A kizárólag sárga, fehér, szürke és vörös színben elérhető Squadra Corse külső megjelenése telis-tele van különleges részletekkel, így például az olasz zászló színeit, valamint matt és fényes fekete felületeket is találhatunk. Belül a célirányosság jellemző: a szénszálas betétek és az Alcantara borítás egyértelmű versenysportos utalást hordoz.
A típus a nagyközönség előtt először a szeptemberi frankfurti autószalonon mutatkozik be, s az első vásárlók még karácsony előtt megkaphatják játékukat. Az ár egyelőre ismeretlen, de valószínűleg nem lövünk mellé, ha legalább 60 millió forintos beszállóköltséggel számolunk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!