Bemutatkozik a Lamborghini Gallardo Squadra Corse

A Lamborghini Gallardo jelenlegi nemzedékének pályafutása már a végéhez közeledik, a gyártó a frissítések mellett különleges szériákkal rukkol elő.

Szabó Péter
2013. 08. 03. 17:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Squadra Corse utónév is erre hajaz – egészen pontosan a márka versenyzéssel foglalkozó osztályától öröklődik. A szénszál és az alumínium széles körű használatának köszönhetően az újdonság üresen mindössze 1340 kilogrammot nyom, hetvennel kevesebbet, mint egy hagyományosabb Gallardo. A 2,35 kilogramm/lóerő arány a menetteljesítményeken is meglátszik: az összkerékhajtású sportoló a 0–100-as sprintet mindössze 3,4 másodperc alatt teljesíti, s 10,4 szekundum múltán már a 200 km/h-s határt is átszakítja.

A gyorsulás egészen 320 km/h-ig tarthat, ahol a légellenállás megfékezi a teljesítményt. Ha már fékezés: a lassításról szériában karbon-kerámia féktárcsákat hasznosító rendszer gondoskodik. Márpedig van mit megfékezni: a V10-es motorból ezúttal 570 lóerőt hoztak ki a mérnökök, amely teljesítmény 8000-es fordulaton jelentkezik. A versenysportból érkező kipufogó eközben félelmetes, üvöltő hangaláfestéssel fokozza a hangulatot.

A versenyautóhoz hasonlóan az erőátvitelről hatfokozatú szekvenciális váltó gondoskodik, melynek dirigálását természetesen váltófülek segítségével is intézhetjük. A kizárólag sárga, fehér, szürke és vörös színben elérhető Squadra Corse külső megjelenése telis-tele van különleges részletekkel, így például az olasz zászló színeit, valamint matt és fényes fekete felületeket is találhatunk. Belül a célirányosság jellemző: a szénszálas betétek és az Alcantara borítás egyértelmű versenysportos utalást hordoz.

A típus a nagyközönség előtt először a szeptemberi frankfurti autószalonon mutatkozik be, s az első vásárlók még karácsony előtt megkaphatják játékukat. Az ár egyelőre ismeretlen, de valószínűleg nem lövünk mellé, ha legalább 60 millió forintos beszállóköltséggel számolunk.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.