Manapság már nem meglepő, hogy egyes modellekben tft-panel helyettesíti a hagyományos műszereket. A gyártók azért szeretik ezt a megoldást, mert gyakorlatilag kis programozás révén szinte bármilyen stílusú, illetve színű óracsoportot a sofőr elé varázsolhatnak, aki ráadásul kedve szerint akár gombnyomásra is változtathatja az előtte megjelenő információhalmazt.
A Corvette Stingray pilótafülkéjében némileg hibrid megoldással találkozunk, ugyanis a képernyőt három hagyományos, analóg műszer veszi körbe, nevezetesen a sebességmérőt, az üzemanyagszint óráját és a hűtővíz hőmérsékletének mutatóját hagyták meg hagyományosra a szakemberek.
A 8 hüvelyk átmérőjű panel nem kevesebb mint 69 információforrást képes megjeleníteni, persze nem egyszerre. A temérdek adatot három különböző téma köré szervezve jeleníti meg a műszerfal, a vezető szabadon választhat a sport, a tour és a track módok közül. Az elnevezés utal arra, melyiket mikor érdemes használni.
A tour téma az információs és multimédiás rendszer adatait részesíti előnyben, azaz nyugodt közlekedéskor és hosszabb utak alkalmával tehet jó szolgálatot. A sport beállítás már jobban fókuszál a vezetésre, nagy fordulatszámmérőt, illetve váltásjelzőt bocsát a sofőr rendelkezésére.
A keményebb, versenypályás használat esetében pedig érdemes a track témára váltani, s a nagy fordulatszámmérő, illetve a váltássegéd mellett itt már köridőt is mérhetünk. Ezenkívül a gyorsulás és G-erők megjelenítésére is lehetőségre nyílik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!