Dízelfronton izmosítja a 3-as BMW-t az Alpina

Azoknak sincs okuk a szomorkodásra, akiknek a BMW 3-as palettájának legerősebb kiadása sem lenne elég – az Alpina kínál megoldást az ő számukra.

Vajda János
2013. 08. 14. 12:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bivalyerős dízelmotorok szerelmesei például a buchloe-i (Németország) székhelyű, és a kimondottan nagy múlttal rendelkező Alpina cégnél kopogtathatnak, legalábbis szeptembertől, miután a híres, BMW-ket nemesítő műhely 3-as szériára épülő D3 Bi-Turbo modell bemutatkozik a Frankfurti Autószalonon. A 410 lóerős benzines B3 Bi-Turbóval összehasonlítva talán nem is tűnik olyan soknak a háromliteres, kétturbós hathengeres gázolajossal hajtott D3 350 lóerős csúcsteljesítménye, ám a 700 Nm-es maximális nyomaték (gyári 335d: 630 Nm; B3: 600 Nm) mindenért kárpótol.

A menetteljesítmények egyelőre nem ismertek, de minden bizonnyal 4,5-5 szekundum közötti 0-100 km/h-s sprintidőre számíthatunk 280 km/h körüli végsebesség mellett, vagyis BMW M3-szintű menetteljesítményekről beszélhetünk, miközben a hosszú áttételezésű, nyolcfokozatú automata váltónak is köszönhetően a gyári átlagfogyasztás 5,5 liter környékén fog megállapodni, ami a technikai adatok ismeretében már-már szenzációsan alacsony érték.

 

Az Alpina dízelmotorjának az alapját különben a BMW biturbós 35d/40d motorja adja, ám a cég jelentősen átalakította a hathengerest, így korántsem holmi chiptuningról beszélhetünk. Szériában a D3 Bi-Turbo hátsókerékhajtással kelleti majd magát, felárért viszont összkerékhajtást is kérhetünk. A pletykák szerint az Alpina azokra is fog gondolni, akik vágynak a különleges megjelenésre és az igényes belső kialakításra, ám nincs szükségük ilyen erős motorra.

Nekik négyhengeres, kétliteres (biturbó 25d) BMW-alapokon elképzelhető, hogy kínálni fog a buchloe-i cég egy gyengébb gázolajos D3-at, várhatóan 230-240 lóerő körüli teljesítménnyel és akár 500 Nm-nél is magasabb csúcsnyomatékkal, amely bár hangélmény és járáskultúra terén jelentősen el fog maradni nagy testvérétől, biztosan kiváló menetteljesítmények szolgáltatására lesz képes, még alacsonyabb fogyasztás mellett. A gyengébb D3-hoz szintén kérhető lesz a hírek szerint az összkerékhajtás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.