Frankfurtban az autószalonon az elektromos modellek mellett a hibrid hajtású hobbiterepjáró is ott lesz, így a komoly offenzíva még erőteljesebbé válik. Az X5 harmadik generációját tapossa immáron, a németek ebbe a héjba passzírozták be a konnektorról is tölthető hibrid hajtásláncot, aminek eredményeképp hetek múlva az X5 eDrive-ot köszönthetjük magunk között.
Egyelőre nem árulták el a BMW illetékesei, hogy a motorházban melyik erőforrás dolgozik majd, de bizonyosan a két négyhengeres, kétliteres turbómotor egyike, tehát leginkább a benzines vagy esetleg a dízelmotor is az esélyesek között szerepel. Az elektromos segítséget egy 94 lóerős, azaz 70 kilowattos villanymotor adja, amely lítiumionos akkumulátorból nyeri az energiát. Amikor mindkét motor dolgozik, akkor természetesen összkerékhajtás áll a sofőr rendelkezésére.
A BMW hibrid hajtáslánca háromféle üzemmódban képes működni: az intelligens módot választva a vezérlő saját maga dönti el az optimális elosztást a körülményeknek megfelelően, van tisztán elektromos üzemmód az emissziómentes közlekedésért, illetve az akkumulátor kíméléséhez is tartozik egy állás.
A koncepcióautó 7 másodpercen belül képes elérni a 100 km/h-s sebességet, és takarékosságát jelzi, hogy mindösszesen 3,8 litert gurít le a torkán vegyes üzemben, ami 90 g/km alatti kibocsátásnak felel meg. Tisztán elektromos üzemmódban 30 km-es hatótáv érhető el. A benzin-elektromos hajtást kék betétek, illetve a megkülönböztetett vesék jelzik, továbbá néhány stílusbeli elemmel differenciálja a gyártó az alapverziótól az hibridet.