A 95 lóerőből tartósan 83 használható – ennek lehívásához új fejlesztésű, 9,4 kWh-s lítium-ion akkucsomagból érkezik a szufla, amely az elődmodellnél ötször nagyobb kapacitással szolgál. Ezeken a számokon kiválóan látszik az elektromos hajtásrendszerek fejlődése: néhány év alatt a többszörösére emelkedett minden paraméter, s egyben ez adja a jelenlegi kínálat legnagyobb kérdését.
Minek vegyünk most, ha 2-4 év múlva sokkal fejlettebb lesz? Ahogy más gyártók, a Porsche is a modularitásban látja a választ – ha érkezik jobb megoldás, cserélhetővé teszik. Az akkucsomagot hagyományos konnektorról 4, a Porsche univerzális töltővel pedig egy megfelelően erős hálózatról 2,5 óra alatt tölthetjük fel. Ha ezt megtettük, vegyes felhasználásban 36 kilométert autózhatunk vele, de a gyártó becsületesen hozzáteszi, hogy ez a klímával, nagyobb tempóval 18 kilométerre csökken.
Viszont ezt a nagyobb tempót sem szabad túlzásba vinni: teljesen elektromos üzemmódban 135 km/h-ig gyorsíthat a Panamera. Az elektronok önállóságának köszönhetően a gyári vegyes fogyasztás 3,1 liter/100 km-ben áll meg, de csak akkor, ha teljesen feltöltve indulunk el, és ha csak rövid távon nézzük. Viszont ha padlóig nyomjuk a gázpedált, ez a típus is megkéri a magáét, amelyet mindenki megbocsát majd az 5,5 másodperces 0–100-as sprintet és a 270 km/h-s végsebességet elnézve. A száguldásban ezúttal is a 333 lóerős, Audi-féle, háromliteres, kompresszoros V6-os segít majd, melynek erejét nyolcfokozatú, bolygóműves automata továbbítja a hátsó kerekekhez. Az összteljesítmény 416 lóerő.De mi igaz ebből a valóságban?
A teljesen nevén Panamera S E-Hybridet megközelítve már árulkodóak lehetnek az élénk zöldes árnyalatban pompázó feliratok és féknyergek, s beülve is észrevehetünk apróbb különbségeket. A jövőbe mutató szellemet a fordulatszámmérő hiánya jelzi nekünk – az új kijelzőről a teljesítménykihasználás mértéke mellett leolvashatjuk a benzinmotor bekapcsolásának, valamint a generátorról valós fékre váltás határpontját. E mellé kapunk két új gombot is a váltótól jobbra, amelyekkel tökéletesen a használathoz igazíthatjuk a rendszer működését. Alaphelyzetben – valamennyire feltöltött akkuknál – az E-Power kapcsoló világít: ez azt jelenti, hogy kizárólag villanyos módban indulunk útnak.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!