Néhány napra rá az új Mini Tokióban és Los Angelesben is megmutatja magát a nagyvárosok autószalonjain, piacra pedig 2014 első negyedévében lép. Elődeihez hasonlóan az új sorozatot is Oxfordban gyártják majd, ahol már több mint száz éve készítenek személyautókat.
A bemutató dátuma az eredeti Mini kiötlőjét élteti: Sir Alec Issigonis sohasem fejezte be egyetemi tanulmányait, a matematikát pedig egyenesen minden kreatív emberi lény ellenségének tartotta. Ám semmi sem lehetett izgalmasabb számára, mint a színtiszta technika, s oly meggyőződéssel hitt ötleteiben, hogy sosem választotta volna a könnyebbik utat vagy kötött volna bármilyen kompromisszumot.
Leghíresebb ötlete sok évtizeden át gyakorolt jelentős hatást az autó fejlődésére. Issigonisnak a „tökéletes” kisautó megalkotása mindig is leghőbb vágyai közé tartozott, 1956 végén pedig – Leonard Lord, a British Motor Corporation igazgatótanácsának elnöke felkérésére – munkaköri feladatává vált ötletei rajzasztalra vetése, majd egy csapat élén a teljes koncepció megvalósítása.
Lelki szemei előtt egy olyan kisméretű négyüléses modell lebegett, amely a lehető leghatékonyabban használja ki a rendelkezésre álló teret, miközben magas fokú kényelmet kínál. Olyan kocsi, amely mind technikájában, mind megjelenésében markánsan eltér a piaci többi szereplőjétől. Így született meg a könnyű, fronthajtású és keresztben beépített motorral szerelt Mini, a négy sarokba kitolt kerekekkel, megerősített alvázzal. A kisautóhoz képest tágas és remekül vezethető klasszikus 1959. augusztus 26-án lépett színre.
Azóta az Issigonis-féle koncepció számos kisméretű és kompakt autó számára szolgált alapul, és természetesen a legmodernebb formában az új Mini is ezek közé tartozik. Teljesen új motorokkal és karosszériatechnológiával, innovatív felszereltséggel és élvezetes vezethetőséggel a Mini harmadik nemzedéke november 18-án mutatkozik be. A legtöbb részlet egyelőre homályba burkolózik, de annyit már tudunk, hogy 1,6 literes turbómotor és kilencfokozatú automata váltó is lesz a kínálatban.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!