A Qashqai már kétségtelenül megérett egy újabb ráncfelvarrásra, jóllehet, ez a kritika inkább csak az enteriőrnek szól. Bizony, külcsínre időtlen a típus sziluettje, sőt, a további két üléssel felvértezett változat súlyosabbnak ható fara talán még egységesebb és határozottabb fellépéssel ruházza fel a modellt. Messziről szemet szúrhatnak a látványos, 18 hüvelykes felnik, amik az crossoverek sportos imázsát is hangsúlyozni hivatottak, ezt pedig olyannyira sikeresen teszik, hogy a tesztautó számos elismerő pillantást zsebelt be magának.
A meglepetések sora sokkal inkább az utastérben érhető tetten, ahol a tengelytávolságában 13, teljes hosszában 21 centiméterrel megnyúlt Qashqai+2 bizony ott kompenzál, ahol korábban a leginkább kritikára volt érdemes. A második üléssor hosszirányú állíthatósága már önmagában is nagy fegyvertény, de az alapállásában 40 literrel gyarapodott csomagtartó (450-1520 l) is elismerést vált ki.
Sajnos összességében a berendezés továbbra is régimódinak hat, már-már a 90-es évek nosztalgiájával örvendeztetve meg a Nissan felé kacsintgató vásárlókat. Ettől függetlenül az anyag és összeszerelési minőség rendben van, még ha kiemelkedőnek egyetlen ponton sem nevezhetjük. A Qashqai mentségére legyen szólva, hogy a vezetői ergonómia esetünkben leginkább személyautós, sőt, már-már sportosnak nevezhető. Érthetetlen módon erre a tervezők is rákontráznak, hiszen a kuplungpedál meglehetősen keménynek bizonyult.
Nem szerencsés, hogy egy családi autóban ilyen nagy erőt igényeljen a finom csúsztatás, ráadásul a tengelykapcsoló zárási pontjához a pedálút olyan magas állása társult, hogy a hölgyek sarka már elemelkedik a talajtól, ez pedig rögtönzött közvélemény-kutatásunk szerint önmagában elég ahhoz, hogy a gyengébbik nem képviselőit örökre elidegenítse a típustól.
Nem így a kiváló dízelmotortól, ami a viszonylag szerény hengerűrtartalmú öngyulladósok között a teljes hazai kínálatban fölényes győzelmet arat, ezzel pedig könnyűszerrel nyugdíjazza kétliteres jogelődjét. A Nissan lemezei alatt ezúttal félig-meddig francia technika bújik meg, ugyanis tesztalanyunk orrában a Renault-val kötött barátságnak köszönhetően a már más típusokban is vallatott 1.6 Energy dCi dolgozik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!