A legfontosabb és a legjobban észrevehető differencia az elődhöz viszonyítva az új orr, ezzel pofásabb, modernebb, tetszetősebb a Korando, s a SsangYongok korai csúnyaságának már nyomát sem találjuk. A határozott, divatos formázású fényszórók immáron a kihagyhatatlan ledes menetfényt is tartalmazzák, az újrarajzolt hűtőmaszk pedig a szintén módosított lökhárító légbeömlőjére rímel.
Egységes tehát a frontrész, kicsit agresszívabb a korábbi verziónál, s minden kétséget kizáróan előnyére vált a koreainak a ráncfelvarrás. Hátul már óvatosabbak voltak a gyártó munkásai, itt csupán az új lámpákat említhetjük, továbbá kapott a kocsi egy szett friss könnyűfém felnit. A lényeges, előrelépést jelentő változtatások az utastérben keresendők.
A gusztusosabb alumínium és fabetét leginkább csak a látványt szolgálja, de az új középkonzol már funkcióiban is sokat ad, a jobb anyagok pedig a minőségérzetet hivatottak javítani. A korábbi, logikátlanul és kissé érthetetlenül működő fejegység helyére immáron 7 hüvelykes érintőképernyős multimédiás rendszer költözött, s tartalmazza a navigációt és az Infinity prémiumhifit. Új a klímakonzol, ráadásul mostantól már az ülésszellőztetés sem marad le az opciós listáról, s pipálható lesz a kulcs nélküli rendszer, valamint a keréknyomás-ellenőrző is.
A gyártó büszke rá, hogy az említettek mellett a motortartó bakok áttervezésével és a vázszerkezet szilárdságának javításával mintegy 10 százalékkal sikerült csökkenteni a zajt és a vibrációkat, így komfort terén ugyancsak előrelépést könyvelhet el a SsangYong.
A motorházban a koreaiak saját, remekül dolgozó kétliteres dízelmotorja dohog továbbra is 149, illetve 181 lóerős teljesítményszinten, csúcsnyomatéka mindkettőnek 360 newtonméter. A hatékonyabb üzemet most már eco mód segíti, így 8,4 százalékos csökkenést követően 7,8 literre mérséklődött az automata váltóval szerelt modellváltozat étvágya, a kézi kapcsolású szerkezettel pedig akár 5,8 literrel is megelégszik a friss Korando.
A felsorolt változtatások így együtt roppant kecsegtetők, így nem csoda, hogy a hazai bemutatkozást követően tárt karokkal várjuk a tesztautót, hogy magunk is megtapasztaljuk, mekkorát lépett előre az alapos és okos frissítéssel a SsangYong.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!