Haladás: frissüléssel tör előre a SsangYong Korando

A SsangYong Korando a minap frissült, aminek eredményeképp nem csupán modernebb ruházatot visel, de fájóbb hibáit is javították a szakemberek.

Csizsek Ádám
2013. 08. 12. 12:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legfontosabb és a legjobban észrevehető differencia az elődhöz viszonyítva az új orr, ezzel pofásabb, modernebb, tetszetősebb a Korando, s a SsangYongok korai csúnyaságának már nyomát sem találjuk. A határozott, divatos formázású fényszórók immáron a kihagyhatatlan ledes menetfényt is tartalmazzák, az újrarajzolt hűtőmaszk pedig a szintén módosított lökhárító légbeömlőjére rímel.

Egységes tehát a frontrész, kicsit agresszívabb a korábbi verziónál, s minden kétséget kizáróan előnyére vált a koreainak a ráncfelvarrás. Hátul már óvatosabbak voltak a gyártó munkásai, itt csupán az új lámpákat említhetjük, továbbá kapott a kocsi egy szett friss könnyűfém felnit. A lényeges, előrelépést jelentő változtatások az utastérben keresendők.

A gusztusosabb alumínium és fabetét leginkább csak a látványt szolgálja, de az új középkonzol már funkcióiban is sokat ad, a jobb anyagok pedig a minőségérzetet hivatottak javítani. A korábbi, logikátlanul és kissé érthetetlenül működő fejegység helyére immáron 7 hüvelykes érintőképernyős multimédiás rendszer költözött, s tartalmazza a navigációt és az Infinity prémiumhifit. Új a klímakonzol, ráadásul mostantól már az ülésszellőztetés sem marad le az opciós listáról, s pipálható lesz a kulcs nélküli rendszer, valamint a keréknyomás-ellenőrző is.

A gyártó büszke rá, hogy az említettek mellett a motortartó bakok áttervezésével és a vázszerkezet szilárdságának javításával mintegy 10 százalékkal sikerült csökkenteni a zajt és a vibrációkat, így komfort terén ugyancsak előrelépést könyvelhet el a SsangYong.

A motorházban a koreaiak saját, remekül dolgozó kétliteres dízelmotorja dohog továbbra is 149, illetve 181 lóerős teljesítményszinten, csúcsnyomatéka mindkettőnek 360 newtonméter. A hatékonyabb üzemet most már eco mód segíti, így 8,4 százalékos csökkenést követően 7,8 literre mérséklődött az automata váltóval szerelt modellváltozat étvágya, a kézi kapcsolású szerkezettel pedig akár 5,8 literrel is megelégszik a friss Korando.

A felsorolt változtatások így együtt roppant kecsegtetők, így nem csoda, hogy a hazai bemutatkozást követően tárt karokkal várjuk a tesztautót, hogy magunk is megtapasztaljuk, mekkorát lépett előre az alapos és okos frissítéssel a SsangYong.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.