A Caterham eddig a Ford 125 lóerős, 1,6 literes négyhengeres szívómotorját használta alapmotorként, ami a hozzá párosuló 550 kg-os tömeggel 5,9 szekundumos 0–100-as sprintre tette képessé a Caterham 7 belépő szintű verzióját. A britek által rendelkezésünkre bocsátott információk szerint az induló Seven ősztől még könnyebb lesz, erejét pedig minden eddiginél kisebb motor biztosítja majd.
A hatékonyságával is kiemelkedő, 660 köbcentis háromhengeres turbómotort a Suzukitól vásárolta a Caterham. A kis ketyegő a japánok miniautóiban 64 lóerőt izzad ki, azonban ennyivel bizonyosan nem elégszenek meg szakemberek, s a 7-ben már jelentősebb teljesítménnyel lép színre a kis háromhengeres.
A Ford formaautójában a 998 köbcentis háromhengeres turbómotor 205 lóerővel feszegeti a határokat. Így könnyű belátni, hogy a hasonló felépítésű motor literteljesítményével kalkulálva a Suzuki háromhengereséből sem lehetetlen kipréselni több mint 100 lóerőt. A könnyebb motornak köszönhetően ráadásul tovább javulhat a remek vezethetőség, s épp ezért amiatt sem aggódunk, hogy gyorsulásban vérzik el az új modell, a pehelysúly remélhetőleg erre is kedvező hatással lesz.
A sebességváltás feladatát szintén a Suzuki szerkezete látja el, méghozzá egy ötfokozatú kézi váltómű továbbítja a nyomatékot a hátsó kerekekhez. Az új motorhoz kissé visszafogott képességű futóművet biztosít a Caterham, így a belépőszint ára nagyjából egymillió forinttal lesz alacsonyabb a jelenleg kapható legolcsóbb Roadsport verzió ellenértékénél.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!