Határok nélkül: 600 lóerő felett a Mercedes S 65 AMG

A Mercedes-Benz gyárában dübörögnek a gépek, a tervezőasztaloknál pedig a mérnökök keze alatt ég a munka.

Csizsek Ádám
2013. 08. 05. 11:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha az S osztály kínálata már eddig is finomságokkal volt teli, egy igazi csúcslimuzinhoz, amely hamarosan a Maybach praxisát is átveszi, a V12-es erőforrás méltó igazán. Így nem meglepő, hogy Stuttgartban kétféle modellváltozatba is beépítik a hatliteres erőművet: az S600, illetve az S 65 AMG orrában tombol majd a tizenkét henger, két turbófeltöltő által lélegeztetve.

Az említettek mellett az S500 konnektorról is tölthető hibrid sem hiányzik majd a repertoárból. A lemezei alatt hibrid hajtásláncot rejtő modell Frankfurtban lép ősszel a nagyközönség elé, ugyanazzal a rendszerrel, amelyet a Mercedes-Benz a 2011-es Vision S500 plug-in hybrid koncepcióautóban már előrevetített.

 

3,5 literes V6-os benzines, valamint 60 lóerős elektromotor szavatolja a 3 literes átlagfogyasztást, miközben a sprinttel sem kell szégyenkeznie, ugyanis 5,4 szekundum alatt 100 km/h-ra gyorsulhat. A tisztán elektromos hatótávolság 30 km.

A novemberben esedékes Los Angeles-i autószalonon mutatkozik be tehát az S 65 AMG, amely várhatóan felülmúlja elődje 630 lóerős maximális teljesítményét, miközben 91 kg-mal kevesebbet nyomhat a mérlegen. Épp ezért 4 szekundum alatti 0–100-as sprintre van kilátás, amelyet a hatliteres, ikerturbós V12 vidáman teljesít majd újra és újra. Los Angelesben egyébként nagy lesz a forgatag: olyan modellek debütálnak majd, mint az új BMW M3 és M4, lehull a lepel az Amerikába lépő Alfa Romeo 4C-ről, de nagy durranásra készül a Mini, továbbá tiszteletét teszi a régóta várt Porsche Macan és a Honda Jazz is.

 

Ezt követően januárban ismét csillagszóró világítja be az Egyesült Államok égboltját, a Detroiti Autószalonon ugyanis többek között már az S600 arathatja le a babérokat. Orrában az előbb említett erőforrás feszül, de a gyártó komfortorientáltabb vezérléssel, kevesebb lóerővel szállítja majd a „hatszázasokat”, ami nem csoda, hiszen az előd teljesítménye hasonló megfontolásokból 510 lóerőre rúgott.

Képeinken a V8-as S 63AMG szerepel.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.