Hét új Jaguar alapozza meg a gyártó jövőjét

Az elkövetkező négy évben hét újdonság érkezik a nagymacska árnyékában, méghozzá kívánatosabbnál kívánatosabb finomságok.

Csizsek Ádám
2013. 08. 15. 12:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legközelebb 2014-ben köszönthetünk új Jaguar modellt köreinkben, méghozzá a roppant sikeres rajtot vett F-type kupéváltozatának személyében. A szépséges kétajtós valószínűsíthetően olcsóbb lesz vászontetős testvérénél, ráadásul bizonyos források szerint a harmadával nagyobb csavarodási merevség és a szignifikánsan kisebb tömeg is vonzóbbá teheti a kupét.

A kabrió változatból havi 1000 példány gördül ki, a kupéból nagyjából 500 darabot készítene első körben havonta a Jaguar. Egy évvel később, 2015-ben pedig már egy teljes egészében új modell, a Q-type (néhány forrásban XS-ként szerepel) debütál majd. A Jaguar mindenképp fontosnak tartotta, hogy az Audi A4–BMW 3–Mercedes–Benz C osztály triumvirátusa – mely a Lexus IS-szel és az Infiniti Q50-nel egészült ki – méltó ellenfelet kapjon.

A Jaguar középkategóriás szedánja a gyártó PLA platformjára épül, s mivel teljes egészében alumíniumból készül, jól megválasztott hajtásláncokkal a piacon vezető szerephez juthat.

2016-ban már a divatos SUV-k és a népszerű crossoverek kategóriáját is szeretnék meghódítani a britek. Előbbi megvalósításában a Range Rover Evoque-nak félig-meddig belső konkurenciát teremtő modellnek szánnak szerepet, míg a crossoverek szegmensébe az XQ-val törne be a brit gyártó. Az XQ az előbb említett, forradalmi PLA alapokra épül majd, s példának okáért az Audi Q5, valamint a BMW X3 ellen száll csatába.

Még ebben az évben teljesen új XJ érkezik, szintén a PLA alumínium platformon alapulva. Épp emiatt jelentősen takarékosabb, s alacsonyabb gyártási költségekkel kecsegtető eredményre számít a Jaguar. Emellett ugyancsak alapjaiban újul meg az XK, amely hasonló előnyökre tehet szert a módosított kompakt PLA padlólemeznek köszönhetően, így gyorsaságban – és nem mellesleg gazdaságosságban is – az ellenfelek sarkára léphet.

A jelenlegi tervek ismeretében utolsóként a 2017-ben debütáló XF-et említhetjük, amely a 2014-es, második ráncfelvarrást követően váltja majd a jelenleg is futó generációt. Mint a többi modell, úgy a következő XF is a PLA-n éled újjá, s valószínűleg az XJ mellett, Castle Bromwichben gyártják majd.

Ha mindez nem lenne elég, nyolcadiknak, amolyan bónuszként egy kisebb, elsőkerék-meghajtású prémium modellt is számba vehetünk, azonban a Jaguar erről az irányvonalról még nem nyilatkozott hivatalosan. Mindösszesen egy gyári forrás kotyogta ki, hogy már a 2020-as kibocsátási normáknak megfelelő típust fejlesztenek, azonban az érkezés dátuma jelenleg még bizonytalan.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.