Hogy illeszkedik ebbe a képbe a Nissan Leaf, amelyet ráadásul az év elején teszteltünk is? Úgy, hogy időközben a piac legjobban használható elektromos autója megújult, sőt, azzal, hogy gyártása Európába költözött, hipertérugrást követett el. Miközben az előd még borsos ínyencfalatnak, játékszernek számított, addig az újdonság már elérte azt a szintet, amit érdemes komolyan venni. Az idáig vezető út korántsem volt egyszerű.
Az egykori Év Autója-győztes modell esetében a könnyedebb ráncfelvarrások alkalmával megszokott módosításokon túl az elektromos rendszert sem hagyták érintetlenül, aminek hatékonyabb hajtáslánc lett az eredménye. Az utastérben a központi rendszert, illetve a kijelzőt írták felül a tervezők, és az utastér levegőellátásáért felelős iongenerátoros egység is új, de nem mehetünk el szó nélkül a bőrkormány és a népszerűbb fekete kárpitozás mellett sem.
Fontos frissítés, hogy a két kerékjárat közül száműzött töltőegység révén 40 literrel bővült a csomagtér, amely így 330 literről igazán korrekt 370 literes űrtartalommal büszkélkedik, sőt, bővíthetővé vált. A kellemesen tágas hátsó traktus üléseit ledöntve 720 literes helyet kapunk. A frissítés az első fotelek enyhébb átformálását is magával hozta, nem érdemtelenül. A Leafben elektromos rekordkísérletünk alkalmával mindössze egyetlen pihenővel töltöttem el több mint 6 órát – bármilyen probléma nélkül.
A sok kicsi sokra megy elv alapján, a számos apró módosításnak hála immáron a hivatalos mérési ciklus szerint 175 helyett 199 km-t tehet meg a frissített Leaf tulaja egyetlen „tankolással”, ami jóval barátságosabb használhatóságot ígér. Mi igaz ebből a valóságban? A maximálisan megtehető hatótávot sikeres balatoni rekordkísérletünkön már kiaknáztuk. Az ott megtett közel 270 kilométer tagadhatatlanul irreális körülmények között született. Viszont tapasztalataink szerint akkor sem áll rosszul a Nissan Leaf, ha vállat rántunk és közlekedünk. Balatoni kirándulásunkról visszatérve például 175 kilométert tettünk meg egyetlen feltöltéssel úgy, hogy kimondottan dinamikusan, igaz, klíma nélkül közlekedtünk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!