Hivatalos képeken a vagányabb, új Dacia Duster

Végre hivatalossá vált a Dacia Duster frissítése. A piac legolcsóbb SUV-ja az alig néhány nap múlva startoló Frankfurti Autószalonon debütál.

Vajda János
2013. 08. 30. 7:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alapjaiban a Duster marad a régi, ugyanakkor fontos újításoknak örvendhetünk. A formatervezők egyrészt átszabják némileg az autó megjelenését: a gyári sajtóanyag szerint „terepesebb” vonalakkal büszkélkedik az átdolgozott Duster elődjével összehasonlítva, a gazdagabb krómozás pedig igényesebb hatást kelt. A módosítások elsősorban a lámpákat (amelyek ledes nappali menetfényt kapnak), a lökhárítókat és a hűtőrácsot érintik.

Ahogy azt a ráncfelvarrásoktól megszokhattuk, új színek, kárpitok és kerekek megjelenésére számíthatunk, de ennél fontosabb lesz az utastér fejlődése, amely az eddiginél jobb minőségű benyomást kelt majd, bár fotót egyelőre nem szivárogtattak ki a gyáriak.

 

Állítólag jobb anyagokból építkezik szeptembertől a Duster-kabin, s a formák is modernebbek lesznek. Nagy valószínűséggel nem dolgoznak duplán a fejlesztők, így szerintünk a lentebbi képen látható Nissan-átirat enteriőrjét örökölheti meg a Dacia, ami azt jelentené, hogy a kerek légbeömlőket hagyományosabb befúvók váltanák fel, új tárolórekeszek jelennének meg, s a magasabb felszereltségű példányokban krómdíszítések fokoznák a minőségérzetet, amit az opcionális világos szövetkárpitozás még tovább emelne, persze más kérdés, hogy ezt a praktikum oltárán tenné ezt.

Annyi mindenesetre biztos, hogy új extrák jelennek majd meg a kínálatban, így többek között tempomattal, tolatóradarral, ülésfűtéssel, valamint a remekül működő és kiváló ár/érték arányú, LG-féle érintőképernyős navigációs-multimédiás rendszerrel is felszerelhető lesz az autó, így jóval kívánatosabbá válva minden eddiginél.
Technikai fronton a legfontosabb változás a Renault-tól származó, 115 lóerős 1,2 literes TCe turbós benzinmotor megjelenése lesz, amely minden bizonnyal az eddigi, aggastyánszámba menő 1,6 literes szívó egységet váltja, s jóval magasabb nyomatékának, valamint hatfokozatú váltójának köszönhetően kiváló hajtóegysége lehet a könnyű Dusternek, korrekt menetteljesítményeket biztosítva elfogadható fogyasztás mellett.

 

Hiába a változatlanul 90 lóerős teljesítmény, a gyengébbik 1.5 dCi gázolajos erőforrás (amely végre a Loganhez is rendelhető) sem lesz a régi: az átdolgozott egység a Sandero mintájára csendesebb működéssel és alacsonyabb fogyasztással kecsegtet, ráadásul csúcsnyomatéka 200-ról 220 Nm-re emelkedik, így a dinamika terén szintén pozitív változásokkal számolhatunk. Az erősebbik, 110 lóerős 1.5 dCi bizonyára marad a kínálatban, amelyhez a gyengébbik dCi öt sebességfokozata helyett immár hatfokozatú kézi váltó jár.

A ráncfelvarrott Dacia Duster forgalmazásának kezdetéről egyelőre nincsenek információnk, de a Frankfurti Autószalonon történő debütálást követően vélhetően nem sokkal megérkezik a típus a hazai márkakereskedésekben, mégpedig remélhetőleg változatlanul kedvező áron.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.