Alapjaiban a Duster marad a régi, ugyanakkor fontos újításoknak örvendhetünk. A formatervezők egyrészt átszabják némileg az autó megjelenését: a gyári sajtóanyag szerint „terepesebb” vonalakkal büszkélkedik az átdolgozott Duster elődjével összehasonlítva, a gazdagabb krómozás pedig igényesebb hatást kelt. A módosítások elsősorban a lámpákat (amelyek ledes nappali menetfényt kapnak), a lökhárítókat és a hűtőrácsot érintik.
Ahogy azt a ráncfelvarrásoktól megszokhattuk, új színek, kárpitok és kerekek megjelenésére számíthatunk, de ennél fontosabb lesz az utastér fejlődése, amely az eddiginél jobb minőségű benyomást kelt majd, bár fotót egyelőre nem szivárogtattak ki a gyáriak.
Állítólag jobb anyagokból építkezik szeptembertől a Duster-kabin, s a formák is modernebbek lesznek. Nagy valószínűséggel nem dolgoznak duplán a fejlesztők, így szerintünk a lentebbi képen látható Nissan-átirat enteriőrjét örökölheti meg a Dacia, ami azt jelentené, hogy a kerek légbeömlőket hagyományosabb befúvók váltanák fel, új tárolórekeszek jelennének meg, s a magasabb felszereltségű példányokban krómdíszítések fokoznák a minőségérzetet, amit az opcionális világos szövetkárpitozás még tovább emelne, persze más kérdés, hogy ezt a praktikum oltárán tenné ezt.
Annyi mindenesetre biztos, hogy új extrák jelennek majd meg a kínálatban, így többek között tempomattal, tolatóradarral, ülésfűtéssel, valamint a remekül működő és kiváló ár/érték arányú, LG-féle érintőképernyős navigációs-multimédiás rendszerrel is felszerelhető lesz az autó, így jóval kívánatosabbá válva minden eddiginél.
Technikai fronton a legfontosabb változás a Renault-tól származó, 115 lóerős 1,2 literes TCe turbós benzinmotor megjelenése lesz, amely minden bizonnyal az eddigi, aggastyánszámba menő 1,6 literes szívó egységet váltja, s jóval magasabb nyomatékának, valamint hatfokozatú váltójának köszönhetően kiváló hajtóegysége lehet a könnyű Dusternek, korrekt menetteljesítményeket biztosítva elfogadható fogyasztás mellett.
Hiába a változatlanul 90 lóerős teljesítmény, a gyengébbik 1.5 dCi gázolajos erőforrás (amely végre a Loganhez is rendelhető) sem lesz a régi: az átdolgozott egység a Sandero mintájára csendesebb működéssel és alacsonyabb fogyasztással kecsegtet, ráadásul csúcsnyomatéka 200-ról 220 Nm-re emelkedik, így a dinamika terén szintén pozitív változásokkal számolhatunk. Az erősebbik, 110 lóerős 1.5 dCi bizonyára marad a kínálatban, amelyhez a gyengébbik dCi öt sebességfokozata helyett immár hatfokozatú kézi váltó jár.