Számos kritika érte már a Formula 1-et amiatt, hogy a versenyautókban eddig teljesítő, 2,4 literes V8-as szívómotorok hangjához képes lelombozó lesz a feltöltött, V elrendezésű hathengeresek muzsikája. A Mercedes–Benz és a Renault videója most részben megválaszolja a kérdést.
Még mielőtt messzemenő következtetéseket vonnánk le, érdemes visszaemlékezni, hogy annak idején V10-es gépek nyolchengeresre váltásakor legalább ekkora csorbát szenvedett a hangaláfestés, azonban szerencsére mindez aligha nyomta rá a bélyegét az izgalmakra. Végtére is nem dalversenyre vágyunk.
A 15 000-es maximális fordulatszámon üvöltő erőforrás Andy Cowell Mercedes-motorfőnök szerint „hangos, de édesebb orgánumú”. A monzai körön dúdoló prototípus motor turbófeltöltője akár 125 000-et is forog percenként, hogy kellő mennyiségű levegőt juttatva a hengerekbe kipréselje az irtózatos teljesítményt. A lóerőszám egyelőre szigorúan titkos, de annyi már most is egyértelmű, hogy a nyomaték a hengerűrtartalom csökkenése mellett is jóval nagyobb lesz.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!