Az elhatározást az a tény is erősítette a gyártónál, hogy a Coupé és a tesztünkben jól teljesítő Roadster közel sem lett olyan népszerű, mint arra számítottak. Épp ezért a Mini úgy döntött, hogy nem csupán sportosabb, de a többi modelltől formailag is jobban elkülönülő utódot szeretne, s a két sportos Minit a jövőben egyetlen típus helyettesíti majd, amelynek keménytetős és vászontetős verziója is lesz.
Az újdonság már a Mini következő generációs első kerekes platformjára épül, ennek ellenére teljesen eltérő külsővel rendelkezik majd a kulcsfontosságú elemek, így a jellegzetes fényszórók megtartásával. Az F58 (Coupé) és F59 (Roadster) kódnéven futó modellek legkorábban 2015-ben futhatnak be, de valószínűbb, hogy 2016 elején lépnek ringbe, s csakis Cooper S, illetve JCW szinten kínálják majd őket.
Költözik a motorházból az eddig használt, 1,6 literes turbómotor is, helyét a Mini kínálatában a BMW új, 1,5 literes, háromhengeres turbós erőforrása veszi át, a sportmodellekbe pedig a nagyobb, kétliteres turbómotor kerül – utóbbiból a BMW modelljeiben 245 lóerős a legerősebb verzió.
Nem meglepő a lépés, hiszen a palettán jobban elkülönülő újdonság erejével is felhívhatja magára a figyelmet. A BMW-s rokonság miatt máshol is előnyre tehet szert a Mini, ugyanis a hírek szerint az i3-as elektromos autóban alkalmazott karbontechnológiából a sportautó is profitál majd.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!