Az új első hűtőrács és a fektetett ’T’ formájú LED-es nappali menetfények ezentúl minden jövőbeli Volvón visszaköszönnek, de a kontúros formák vagy az ikonikus P1800-ra emlékeztető hátsó traktus sem marad távol a sorozatgyártástól. Ezt maga Thomas Ingenlath, a Volvo alelnöke is megerősítette: „A Concept Coupé nem futurisztikus álomautó. Arra született, hogy bemutassa az új formanyelvünk képességeit: a magabiztos kiállást, az izgalmas arányokat és a kiemelkedő formajegyeket.
Bár a teljesen új XC90 gyökeresen eltérő autótípus, a jövő évi premiernél azonnal felismerhetőek lesz a kapcsolat a két autó között. A panoráma napfénytető és a 21 colos alumíniumkerekek szintén a tanulmány érdekesebb részleteihez tartoznak. A luxus tovább gyűrűzik a belső térbe is: a bőr, a világos, fehér fa és a zongoralakk kombinációja megadja a kellemes alaphangulatot, amelyet finom részletek fokoznak, mint például a kristályszerű kialakítást kapott előválasztó kar.
A modern technika sem marad távol: a színes HUD és a kimondottan nagyméretű központi rendszer mindenről tájékoztatja a vezetőt. A Volvo emellett igyekszik megőrizni vezető státuszát a segédrendszerek terén is: mielőtt 15 év múlva megérkezik a teljesen önállóan vezető autó, addig is egyre több feladatot vesz majd le az intelligens elektronika a vezető válláról.
A robusztus test mozgatásáról hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc gondoskodik. Az új, kétliteres, Drive-E benzinmotor munkáját a hátsó tengelyre szerelt elektromotor segíti. A maximális teljesítmény 400 lóerő környékére adódik, miközben több mint 600 Nm nyomatékkal gazdálkodhat a pilóta.
A kupé tanulmány sorozatgyártás egyébként nem tervezi a gyártó, de a Volvo C70 későbbi visszatérésekor jó eséllyel valami hasonlót fogunk kapni.