M4, Z2 és 1 GT – tovább tart a BMW offenzívája

A BMW nem teketóriázik, s Frankfurt előtt már érezhetjük is a bajorok következő offenzívájának szelét.

Csizsek Ádám
2013. 08. 21. 6:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Active Tourer koncepcióautó által előrevetített 1-es GT érkezése olyannyira közel van, hogy a gyártó már a szabadalmi ügyekkel bíbelődik. Erre kiváló bizonyíték a kínai szabadalmi hivatalból kiszivárgott fotógyűjtemény, amelyen gyakorlatilag már a szériakész példányok tűnnek fel, az M csomagos változattal egyetemben.
A tanulmány és a gyártásra szánt példány között persze van némi differencia, nevezetesen hagyományosabb lámpák, visszafogottabb orr és módosított hátsó kilincsek szerepelnek a listán.

Hátul is nyugtattak a vonalakon, s új lökhárító, illetve hátsó lámpa, valamint hagyományosabb kipufogó szerepel majd a sorozatban gyártott autókon. A motorháztető alatt a BMW ismert erőforrásai mellett vélhetően a háromhengeres, másfél literes motorok is feltűnnek – utóbbiak 82-től 224 lóerőig skálázva váltják ki hamarosan a négyhengereseket.

Amennyiben Frankfurtra a sok-sok újdonság miatt nem hozzák el a bajorok az 1-es GT-t, akkor Genfben számíthatunk a premierre. A Pebble Beachen szintén koncepciókkal mutatta meg a BMW, hogy a 3-as kupé, illetve az M3 utódaként érkező 4-es sorozat és M4 tekintetében mire kell számítanunk. Noha már a jövő év elején az észak-amerikai autószalon keretein belül bemutatkozik a kívánatos páros, a kiszivárgott fotókon már üdvözölhetjük a németek kétajtósait. A későbbiekben tovább szélesedik a kínálat, mégpedig a már M Performance csomaggal is debütált 4-es sorozat skalpolásával hív életre középkategóriás kabriót a BMW.

Az M4 orrában az generációról generációra elszállingózó hengerek tendenciáját folytatva immáron csupán hat henger rendezkedik be. A soros hathengeres turbómotor teljesítményét még titokban tartja a gyártó, de a bennfentesek 450 lóerőről és 550 Nm-ről beszélnek, ami 4,2 szekundumos 0–100-as sprinthez segítheti a BMW sportautóját.

Az igazi újdonság persze a kétüléses, kis roadster, azaz a Z2, amely az utód nélkül elsüllyedt Z3-as leszármazottaként lép majd porondra. Hogy a BMW a korábbi Z3 alapjaira vagy a Mini és az 1-es GT, illetve a következő generációs 1-es modellek közös platformjára építi majd a Z2-t, egyelőre nem tudni, nagyjából egyforma eséllyel pályázik mindkét variáció, azaz első- és hátsókerékhajtásra egyaránt van sansz.

 

Ha hihetünk a pletykáknak, az X1 mellé a Mini Paceman stratégiáját követve kupészerű X2-t élesíthetnek a németek, azonban ez még a jövő zenéje. A Pininfarina Grand Lusso kupé kapcsán rebesgetett 8-as érkezése azonban a bizonytalanságból inkább a biztos nem felé mozdult el, ugyanis a BMW egyelőre nem látja érdemesnek a méretes modell piaci bevezetését. Amennyiben mégis a fejlesztés, majd a gyártás mellett döntenek Münchenben, leghamarabb 5-10 év múlva hallhatunk a 8-as sorozatról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.