Első körben különben csupán két „rendes” és két rajzolt képpel ajándékozott meg minket a gyár, s a beltérről egyelőre nincsenek hivatalos fotók, ám mindent megtudtunk, ami az autó esetében a lényeget jelenti.
A három- és ötajtós kivitelben egyaránt rendelhető kompakt minden szempontból lepipálja elődjét, de meglepő újdonságokkal nem kecsegtet, „csupán” hozza a tőle elvárható magas szintet.
A moduláris platformon nyugvó modell legnagyobb érdekessége új szíve: a motor továbbra is négyhengeres, turbós és kétliteres, ám a korábbi egység jelentősen továbbfejlesztett változatáról beszélhetünk. A közvetlen befecskendezéses benzines öt kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, miközben teljesítménye 29 lóerővel, csúcsnyomatéka pedig 30 Nm-rel gyarapodott.
A Haldex rendszerű 4Motion összkerékhajtás természetesen továbbra is széria, az erőt pedig egy hatfokozatú kézi, vagy egy szintén hatgangos, dupla kuplungos DSG automata továbbítja a négy kerékhez. Mindez azt jelenti, hogy az új Golf R immár eléri a bűvös 300 lóerőt, a sofőr pedig 380 Nm-rel garázdálkodhat – előbbi érték 5500/1 perces fordulatszámnál jelentkezik, míg utóbbi 1800-5500 között folyamatosan jelen van, igazán kellemes karakterisztikát biztosítva a bivalyerős négyhengeresnek.
A menetteljesítmények önmagukért beszélnek: mindössze 4,9 másodperc elegendő a DSG-s Golf R-nek, hogy álló helyzetből 100 km/h-ra katapultáljon, ráadásul az automataváltónak és az összkerékhajtásnak köszönhetően erre szinte bármilyen körülmények között képes az autó. A végsebességet természetesen elektronika korlátozza 250 km/h-ban. A kézi váltós kivitelnek különben 5,1 szekundumra van szüksége 0–100 km/h között.
Az üzemanyag-fogyasztás a sportautós menetteljesítmények ellenére a gyáriak szerint igen baráti lesz: automatával 6,9 literes gyári vegyes étvágyra számíthatunk (kézi váltóval 7,1 l/100 km), ami szinte egy fele ilyen erős benzinmotornak is becsületére válna, és akkor az összkerékhajtásról még nem beszéltünk. Ebben a remek hatékonysággal megáldott erőforráson kívül a súlycsökkentésnek is szerepe van, hiszen a Golf R a magasabb biztonság, a kissé nagyobb méretek és a jobb felszereltség ellenére közel egy felnőtt ember tömegével könnyebb elődjénél.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!