2002-ben egy átlagos amerikai személyautója még 9,8 éves volt. Ez a szám alig több, mint egy évtized leforgása alatt 11,4-re emelkedett. A könnyebb kisteherautóknál ugyanez figyelhető meg, igaz, az üzleti célra is használt modellek egy hajszállal összességében fiatalabbak (11,3 év).
Ez természetesen az új autók eladásának visszaeséséből fakad, amelyben Európa fokozottan érintett. A válság 2007-es kitörése óta még az amerikai autópiac sem heverte ki azt, miközben az öreg kontinensen tovább csökken az eladott járművek példányszáma.
Emellett viszont tagadhatatlanul az is belejátszhat a kor növekedésébe, hogy az újabb autók a vásárlók szerint nem kecsegtetnek annyival magasabb fejlettségi szinttel, hogy ezért a tulajdonosok a jelenlegi, jól teljesítő modelljeiket feladják. Igaz, a modern fogyasztási társadalmat aláásó aspektus inkább a kisebb szegmensekben fordul elő.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!