A 85 kilowattóra kapacitású akkumulátorral szerelt változat 480 kilométeres hatótávolsága már tényleg süvegelést érdemel. Az összkerekes kiadással már a vérmesebb sportautók torkát szorongathatjuk meg, hiszen a 4,4 másodperc alatti sprintidő már önmagában sokat ígér, és a 200 km/h-s végsebesség sem ad okot a szégyenkezésre, arról nem is beszélve, hogy az erőforrás teljesítménytartó karakterisztikája minden fordulaton jelentős dinamizmust szavatol.
A komoly szándékú vásárlóknak a gyár által a telepekre vállalt nyolcéves garancia jelenthet biztos pontot, ráadásul a Tesla a megtett kilométerektől függetlenül kezeskedik az akkumulátorokról. A leggyorsabb megrendelők a nyáron már kézhez kapják e-kocsijuk kulcsait, így mindenképpen érdeklődéssel figyeljük az első tapasztalatokat.
A formaterv kapcsán meg kell jegyezzük, hogy a Tesla tervezői remek munkát végeztek, ugyanis roppant letisztult, modern és jövőbemutató egyveleget hoztak össze, s a majd ötméteres jószág könnyednek, légiesnek hat. Az utastérben szintén számos figyelemre méltó részlet fogad, kezdve az érintésre előbúvó vaskos fémkilincstől a hatalmas érintőképernyős kezelőfelületig, melyen keresztül még a napfénytetőt is 10 százalékos pontossággal kezelhetjük.
A belteret a kellemes formák, illetve a bőr és fa kombinációja mellett a 17 hüvelykes, álló képernyő uralja, amely érintéssel vezérelhető, s a menetinformációk mellett a szórakoztató és audiorendszer kezeléséből is kiveszi a részét.
Az amerikai illetőségű Motor Authority kollégái abban a kiváltságos helyzetben voltak, hogy próbára tehették a kívánatos elektromos szedánt. Már az első méterek megtételével olyan tapasztalatokra tehettek szert, amelyek a tervezők hozzáértését igazolják.
Egyrészt még nagy tempónál is roppant csönd honol az utastérben, ami a villanymotorok mellett a remek szigetelésnek is köszönhető. A teljesítményt a tengerentúli kollégák lehengerlőnek találták, főleg a 100 és 130 km/h közt mutatott markáns gyorsulásnak köszönhetően. Vezethetőség terén az elektromos szervokormány produkcióját sem érte panasz, s érdekes módon a pedálok kezelhetőségét, visszajelzéseit is jobbnak értékelték a tesztelők, mint egy Toyota hibridben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!