Összkerékhajtású Model S-t készít a Tesla

Új hajtáslánccal bővül a közeljövőben a Tesla népszerű elektromos nagyautójának kínálata, mégpedig összkerékhajtással lesz elérhető.

Szabó Péter
2013. 08. 09. 15:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 85 kilowattóra kapacitású akkumulátorral szerelt változat 480 kilométeres hatótávolsága már tényleg süvegelést érdemel. Az összkerekes kiadással már a vérmesebb sportautók torkát szorongathatjuk meg, hiszen a 4,4 másodperc alatti sprintidő már önmagában sokat ígér, és a 200 km/h-s végsebesség sem ad okot a szégyenkezésre, arról nem is beszélve, hogy az erőforrás teljesítménytartó karakterisztikája minden fordulaton jelentős dinamizmust szavatol.

A komoly szándékú vásárlóknak a gyár által a telepekre vállalt nyolcéves garancia jelenthet biztos pontot, ráadásul a Tesla a megtett kilométerektől függetlenül kezeskedik az akkumulátorokról. A leggyorsabb megrendelők a nyáron már kézhez kapják e-kocsijuk kulcsait, így mindenképpen érdeklődéssel figyeljük az első tapasztalatokat.

A formaterv kapcsán meg kell jegyezzük, hogy a Tesla tervezői remek munkát végeztek, ugyanis roppant letisztult, modern és jövőbemutató egyveleget hoztak össze, s a majd ötméteres jószág könnyednek, légiesnek hat. Az utastérben szintén számos figyelemre méltó részlet fogad, kezdve az érintésre előbúvó vaskos fémkilincstől a hatalmas érintőképernyős kezelőfelületig, melyen keresztül még a napfénytetőt is 10 százalékos pontossággal kezelhetjük.

A belteret a kellemes formák, illetve a bőr és fa kombinációja mellett a 17 hüvelykes, álló képernyő uralja, amely érintéssel vezérelhető, s a menetinformációk mellett a szórakoztató és audiorendszer kezeléséből is kiveszi a részét.

Az amerikai illetőségű Motor Authority kollégái abban a kiváltságos helyzetben voltak, hogy próbára tehették a kívánatos elektromos szedánt. Már az első méterek megtételével olyan tapasztalatokra tehettek szert, amelyek a tervezők hozzáértését igazolják.

Egyrészt még nagy tempónál is roppant csönd honol az utastérben, ami a villanymotorok mellett a remek szigetelésnek is köszönhető. A teljesítményt a tengerentúli kollégák lehengerlőnek találták, főleg a 100 és 130 km/h közt mutatott markáns gyorsulásnak köszönhetően. Vezethetőség terén az elektromos szervokormány produkcióját sem érte panasz, s érdekes módon a pedálok kezelhetőségét, visszajelzéseit is jobbnak értékelték a tesztelők, mint egy Toyota hibridben.

Ráadásul a futómű, az elektromos autók erősségét jelentő alacsony tömegközéppont és jó tömegeloszlás szintén meggyőző teljesítményre teszi képessé a Model S-t. Az autót Michelin Pilot Sport abroncsokkal szállítja a gyártó, amelyekkel az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés mesés kanyarsebességet tesz lehetővé. Az amerikai kollégák egyedül a hátsó helykínálat szűkössége és menetkomfort miatt adnának fekete pontot az autónak, minden mást egyértelműen pozitív szavakkal illettek.

Hogy a Tesla Model S a világ élvonalába lépne elő? Valóban van ilyen olvasata is a történetnek. Az bizonyos, hogy újabb, méretes lépést tett meg ezzel az autóipar az elektromos közlekedés felé. Persze szívesebben látnánk a Tesla újdonságát is még alacsonyabb áron és bővebb modellpalettával, azonban rögtön, elsőre nem lehet mindent. Viszont kétségkívül jó úton halad a Tesla afelé, hogy elénk állítsa a jövő kocsiját.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.