Egy tucat autó, közel 500 millió forint értékben, összesen 6100 lóerővel, négy-, hat-, nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres motorokkal. Az első-, hátsó- és összkerékhajtású modellek választéka egészen a Ford Focus ST-től a Porsche 911-en át a Mercedes-Benz SLS AMG Black Seriesig tart. Egyedül az új Corvette hiányzik a nagy felsorolásból, ám annak gyártása most teljesedik ki, így távol maradt – egyébként sem lett volna szerencsés 13 autó szerepeltetése. Nézzük, hogyan alakult a verseny!
A győztes kiléte talán nem lep meg senkit. Az időközben 550 lóerősre erősödött, Track csomaggal kibővített GT-R ezúttal is megmutatta a mezőnynek, hogy az összkerékhajtás nagyobb tempónál hátráltató mivolta vagy a nagyobb tömeg a japán mérnöki fizikában nem számít.
Ráadásul olyan autó tette magát az élre, amely teljes felszereltséggel hazánkban már 30,8 milliótól elérhető s még a legdrágább, egyedi extrákat bepipálva is megáll listaáron 44 millióból. Mit szóljon ehhez a második SLS AMG, melynek szerényebb, 592 lóerős változatáért is legalább 65 millió forint esedékes? Semmi különöset, a két autó ugyanis eltérő vadászterületen mozog és könnyedén megtalálja vásárlókörét.
Kiemelkedő meglepetést nem, inkább csalódást találhatunk a végeredményeket böngészve. Az Aston Martin Vanquish 573 lóerős szívó V12-esét hátráltatja a félig-meddig luxuskupé nagy tömege, ám azt talán nem gondolta volna senki, hogy a nála közel feleannyiba kerülő, 400 lóerős 911 Carrera 4S megleckézteti. A helyzet már csak akkor súlyosbodott volna, ha a 325 lóerős Cayman S is a nyomába ér, ám annak feltételezhetően GTS néven rajthoz álló csúcsváltozatára még várni kell.