Semlegesített tökéletesség – frissült az Audi A8

A manapság divatos receptet követve úgy nyitottak új irányokban az Audi mérnökei az A8 frissítésénél, hogy közben elvettek.

Szabó Péter
2013. 08. 23. 16:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hátul is viszonylag nagy változást tapasztalhatunk: a vízszintesen végigfutó díszítő vonal könnyedebbé teszi a luxusmodell nem túl légies hátsóját. A külcsín mellett természetesen a belbecs sem maradt érintetlenül.
A szinte kizárólag alumíniumból készülő modell dimenziói változatlanok maradtak: a 2,99 méteres tengelytávon terpeszkedő, 5,14 méter hosszú szedán legkönnyebb változata mindössze 1,83 tonnát nyom üresen, de a 130 mm-rel nagyobb tengelytávval és hosszal kecsegetető L verziók sem sokkal nehezebbek.

A frissítés hatására minden verzió könnyebben hozzáférhető és pakolható csomagtartót és még jobb zajcsillapítást kapott. A V8-as motorral szerelt változatokhoz szériában jár a ledes fényszóró, felár ellenében pedig minden eddiginél okosabb, mátrix technológiás világítótesteket kaphat, amelyek 25 diódája tökéletesen hivatott alkalmazkodni minden vezetési szituációhoz – természetesen teljesen automatikusan. A rendszer még a navigáció adatait is figyelembe veszi a fényelosztás lehető legjobb beállításához.

 

A hagyományos kivitelek motorválasztéka két benzines és két dízel erőforrást mutat fel, melyek közül immár mindegyik teljesíti az Euro 6-os norma követelményeit. A kompresszoros 3.0 TFSI 310, a kétturbós 4.0 TFSI pedig 435 lóerőt állít hadrendbe, a 3.0 TDI és a 4.2 TDI pedig 258 és 385 lóerővel tarkítja a választékot. Természetesen a kisebbik, hathengeres dízel fogyasztja a legkevesebbet (5,9 l/100 km), miközben a V8-as benzines a leggyorsabb: az összkerékhajtással ügyesen megkapaszkodva 4,5 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet.

Az eddigi felállás változatlan marad, így továbbra is három különleges modell tarkítja a kínálatot. A kizárólag hosszított kivitelben megvásárolható W12-es 6,3 literes, tizenkét hengeres motorja a turbófeltöltésnek köszönhetően 500 lóerőt szorít ki magából, miközben kategóriájához mérten egész kedvező, 11,7 l/100 km-es vegyes fogyasztási adattal bír. Ez többek között a hengerlekapcsoló rendszer érdeme is, amely adott esetben csak hat hengert működtet. Ehhez a típushoz elérhető aktív ellenhang-generátor is, amely negatív hullámokat generálva kioltja az utastérbe szűrődő hangokat, még tökéletesebben eleget téve a sofőrös autók iránti kívánalmaknak.

Ha viszont magunk szeretnénk a kormány mögé ülni és kiélvezni a teljesítményt, akkor az Audi S8 a választásunk. Az általunk tesztelt, frissítés előtti modellhez hasonlóan itt is papíron 520 lóerő áll rendelkezésünkre, ám méréseink megerősítették, hogy a négyliteres, kétturbós V8-as az ígért 4,2 szekundumos 0–100-nál is jóval lenyűgözőbb adatra képes. A hajtáslánc terén egyébként épp ugyanúgy nem eszközöltek változtatást a mérnökök, mint az A8 Hybrid esetében, így ott maradt a kétliteres turbómotor és elektromotor kombinációja.

Az összes típushoz egyébként az Aisin-től érkező nyolcfokozatú bolygóműves automataváltó jár. Belül leginkább a kárpitok és betétek választékán látni a frissítést, miközben az opciós lista fejlettebb vezetéstámogató rendszerekkel bővült. Az új Audi A8 első példányai december környékén érkezhetnek a hazai kereskedésekbe. Annak ellenére, hogy némileg bővült az alapfelszereltség és a motorok izmosodtak, az árak terén csak minimális változás várható.

 

Ennek megfelelően az elsőkerékhajtású, dízel beszálló 21 millió forint környékére várható, a hibrid 26, a V8-asok pedig 27,5 milliótól lesznek elérhetőek. A jobban felszerelt S8-on legalább 36 milliós árcédula lóg majd, míg a W12-es hosszított verzióért már 38 millió feletti összeg lesz esedékes.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.