A szériához egy lépéssel közelebb kerülő hibrid tanulmány lemezei alatt az Audi S8-ból ismerős négyliteres, turbós V8-ast találjuk, amelyből a mérnökök ezúttal körülbelül 650 lóerőt préseltek ki.
Ehhez jön a váltó és a belső égésű erőforrás közé épített elektromotor 170 lóereje, s máris 800 lóerő feletti teljesítménnyel gazdálkodhatunk. A nyomaték legalább ennyire meggyőző, igaz az 1000 newtonméter talajra átvitelével még a fejlett összkerékhajtási rendszert is komoly feladat elé állították.
Az akkumulátorok új idők új szeleinek megfelelően már hálózatról is tölthetők, így hiába a földöntúli erő, legalább az első 100 kilométeren egész kellemes fogyasztási adattal kell szembesülnünk. Ennyit már koncepcióként is ígér a Quattro.
Az RS7 megrövidített padlólemezére épülő kétajtós modell körülbelül 4,6 méter hosszú lesz, s különösen széles és lapos. Ennek köszönhetően arányai legalább olyan brutálisak lesznek, mint az 1984-es Sport Quattrónak, amely korának legdrágább német autója volt. E tekintetben a jelenlegi kiadásnak sincs oka szégyenkezni: alsó hangon 250 000 eurót, honosítva pedig 80,5 millió forintot kell félrerakni hozzá.
Szerencsére még van idő spórolni: hiába közelít a szériagyártáshoz a tanulmány, az első végleges példányok csak 2016-ban téphetik fel az aszfaltot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!