A friss alapoknak köszönhetően megnövekedett méretekre számíthatunk: az alapdimenziók mellett a tengelytávolság is gyarapodik, miközben a kategóriában igényesnek számító (elöl MacPherson, hátul többlengőkaros) futómű nyomtávja szintén bővül, így a Soul minden bizonnyal stabilabb lesz, a jobb vezethetőséget pedig a gyáriak szerint 29 százalékkal jobb karosszériamerevség is szolgálja.
A koreaiak különben azt ígérik, hogy mind a menetdinamika, mind pedig a rugózási komfort terén fejlődik a fiatalos, és a változatlan arányok mellett megújult formákkal büszkélkedő Kia, aminek új utastere lényegesen csendesebbre várható.
Az utastér mindezek mellett tágasságát tekintve szintén előnyére változik – a közlemény szerint a láb-, a fej-, és a válltér egyaránt gyarapodik, miközben a csomagtartó alaptérfogata 340-ről 354 literre emelkedik.
A motorháztető alatt semmi meglepetéssel nem kell számolnunk: a gyártó 1,6 literes szívó benzines és szintén ’egyhatos’ turbódízel erőforrásai dolgoznak majd, amelyek minden változatban az első kerekeket hajtják a hatfokozatú kézi, és szintén hatgangos bolygóműves automataváltókon keresztül.
A második generációs Soul európai változata szeptember közepén áll majd teljes pompájában a nagyközönség elé a Frankfurti Autószalonon, a piaci bevezetésre pedig a hírek szerint jövő tavasszal kerül sor – az árak egyelőre ismeretlenek, de azonos konfigurációban az alapokat biztosító Cee’d-nél minden bizonnyal drágább lesz valamelyest a dobozos.