Unaloműző: a legendás Le Mans-ba tart a Ferrari

Noha a tágabb értelemben vett közvélemény szemében a motorsportban nincs is élet a Forma–1 cirkuszán kívül, a Ferrari megízlelheti Le Mans aszfaltját.

Sütő Zsolt
2013. 08. 04. 15:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legendás csődör hagyományainak ismerője és ápolója persze jogosan kel ki magából, hiszen a reflektorfényben fürdőző futamoknak lassan valóban megszűnik a férfias küzdelmekkel teli jellege. Az elkényeztetett pilóták előzés esetén sértődötten fordulnak a versenybírákhoz, Bernie Ecclestone pedig a kis istállóknak kedvezve lassan gokartokat csinál azokból az autókból, melyek 10-20 éve még az emberi elme fölényét bizonyították a fizika törvényei felett.

Mindemellett a taljánoknak nem szükséges bizonyítaniuk, hogy képesek helytállni a „kicsikkel” szemben, de számot kell adniuk azon képességeikről, melyek alátámasztják, hogy a Volkswagenhez/Porschéhez/Audihoz hasonló óriások ellen is győzedelmeskedni tudnak. Egy újabb sorozat felé történő nyitáshoz az erőforrások természetesen rendelkezésre állnak, sőt a méregdrága szélcsatorna is kihasználatlan kapacitással bír.

Gondoljunk csak bele! Jacky Ickx, Brian Redman, Arturo Merzario, Carlos Reutemann, Carlos Pace és Tim Schenken. Önöknek is lúdbőrözik a karjuk? Legendás pilóták többek között a Ferrari 312PB volánja mögött, melynek V12-es boxermotorja elementáris erővel üvölt az éjszakába egy olyan világban, ami mentes a sallangoktól és csakis a nyers erő által törik meg.

Bizony, minden jel arra utal, hogy a Ferrari a Le Mans-i visszatérésen töri a fejét, amiről még idén döntés születhet, hogy aztán 2015-ben már retteghessen az Audi, vagy éppen a Nissan és a Honda. Ezzel a taljánok egy olyan hagyományt élesztenének fel, ami 9 bajnoki cím után 1973 óta talán már feledésbe merült, hiszen azóta gyári csapat overálján nem díszelgett az ágaskodó csődör a 24 órás futamon.

Jó, rendben van, jövőre az LMP1-es kategóriában már két hibrid rendszer is megbújhat a versenyautókban, ami annyit tesz, hogy némi gyengédség továbbra is marad a mindig fölényes Ferrariban, de az mégis előre borítékolható, hogy a napjainkra metroszexuálissá váló, arckrémet használó istálló ismét borostát növeszt és az asztalra csap. Retteghet hát a konkurencia, hál’ istennek újra éledezik a motorsport

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.