A versenypálya gondolata persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne utcára is kivinni a rekorddöntő Ferrarit. De mitől is olyan különleges a Speciale? Legfőképp a szíve teszi azzá, amelynek alapját az Év Motorja díjat többször is bezsebelő, 4,5 literes V8-as adja. A 90 fokos hengerszögű erőforrás eddig sem volt éppen visszafogott, ám a mérnökök alaposan átdolgozták, 605 lóerős csúcsteljesítményt kipréselve belőle.
Igen, egyetlen literből 135 lóerőt, amely szívómotoroknál az utcai autók közül egyértelműen a legmagasabb adat. A belső tér és a karosszéria könnyítése 1,29 tonnás üres tömeget eredményezett, ami nem mindennapi menetteljesítményekhez segíti hozzá a radikális 458-at. A három másodperces 0–100-as sprint is magáért beszél, de álló helyzetből 200 km/h-ig sem kell sokat várni: 9,1 szekundum elég ehhez is. A fioranói versenypályán elért 1:23,5 másodperces ideje másfél szekundumot ad a „hagyományosabb” testvérnek.
De mivel érték el ezt a mérnökök? A 9000-es fordulatszám fölé forgatható, erősebb motor mellett az aerodinamikát is átdolgozták. A dinamikusan mozgó első és hátsó légterelő elemek a Ferrari történetének leginkább aerodinamikailag hatékony autóját adják, miközben a leszorítóerő optimális elosztásáról is gondoskodnak. Emellett az úgynevezett Side Slip angle Control rendszer (SSC) segíti a határon és azon túl történő autózást.
Az SSC algoritmusa kiszámolja az autó oldalirányú csúszását, amelyet aztán például a kormányzási szög segítségével megadott célértékkel hasonlít, hogy aztán optimalizálja a nyomaték elosztását a menetstabilizáló rendszeren, valamint az elektronikusan vezérelhető hátsó differenciálzáron keresztül. Kimondottan a Speciale fejlesztésénél dolgozták ki a Michelin mérnökei az új Pilot Sport Cup2 abroncsokat, amelyek szériában járnak a különlegességhez. Az új gumik nem csak egyetlen körön kiválóak, de hosszabb távon nagyobb tempót tesznek lehetővé, miközben a gyári sajtóanyag szerint nedves körülmények között is jobban teljesítenek.
A munka végeredményét dicséri a gyorsabb köridő, de talán az még jobban szemlélteti a típus kvalitásait, hogy a maga 0,06 másodperces idejével a 458 Speciale a leggyorsabb reagálású autó, amely valaha is ágaskodó csődört viselt az orrán. A 458 Speciale a nagyközönség előtt a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, majd pedig az első szerencsések már az év vége felé átveheti a kulcsát.