A műszerfali visszajelzők fontossága nem kérdőjelezhető meg, hiszen maga az autó ilyen módon tudatja a vezetővel, hogy valamiféle probléma van, s ezzel megelőzhető egy nagyobb volumenű károsodás. Tehát lényegében ilyen módon a visszajelzők óvják autónkat a komoly károktól, valamint pénztárcánkat a nagyobb baj megtörténte után kötelező drága szervizektől.
Persze ennek az árnyoldala is ismert, a visszajelzők egyre csak szaporodnak a sebesség-, illetve a fordulatszámmérő körül, s a konszerneken belül, illetve a testvérmárkák közös alapjai miatt a műszerfalak, hibajelzők költöznek összevissza, s egyre kuszább lehet sokak számára, hogy pontosan melyik lámpa mit is akar jelenteni.
A Britanniarescue kutatást végzett a témában, s arra az eredményre jutottak a szakemberek, hogy a sofőrök 98 százaléka nem érti még az alapvetőbb visszajelző lámpák jelentését sem. Ez pedig nem feltétlenül a felhasználó hibája, hiszen a 15 legnépszerűbb modellben összesen 99-féle visszajelző bukkan fel, noha ezek közül mindösszesen 12 található meg mindegyikben, tehát csak tucatnyi hibajelző nevezhető általánosnak.
A Mercedes–Benz E osztályában példának okáért 41-féle visszajelző villanhat fel a műszerfalon, ami duplája egy 10 évvel ezelőtt futott modellben tapasztalnak. Ezek között szerepel például a motorhiba jelzője, a légzsák visszajelzője vagy a fényszóró működésére utaló led, de a figyelmeztető lámpák között van az öv becsatolására emlékeztető vagy kézifék állapotát mutató is, hogy csak néhány fontosat említsünk. A sofőrök 35 százaléka viszont például a légzsák visszajelzőjét sem ismeri fel, holott legjobban talán annak formája utal a mögöttes tartalomra.
A Volkswagen például azzal segíti a tulajokat, hogy szín szerint rendezi csoportba a visszajelzőket: a piros hibalámpák azonnali megállásra szólítanak fel, a sárgák valamiféle beavatkozást igényelnek, míg a zöldek csupán valamiféle információval szolgálnak. Sajnos nincs jele az egységességnek, csupán a legalapvetőbb szimbólumokat használják következetesen a gyártók, de sok-sok esetben eltérő piktogramok és színek jeleznek a vezetőnek.