A GM ráadásul nem egyszerűen egy nagy távolság megtételére képes elektromos autót akar építeni: a kategóriatársak képességének megduplázásán dolgoznak a szakemberek, továbbá a gyártási költségek jelentős csökkentésén. Ha megvalósul a projekt, akkor valóban elérhető árú, s immáron a belső égésű motorral hajtott modellekkel ténylegesen konkuráló villanyautót köszönthetünk.
A 8-10 millió forint körül kapható elektromos típusok ugyan jórészt bőséges extrázással kerülnek ki a gyárból, a vaskos árcédula sokak számára riasztóan hat, ezért is roppant fontos, hogy a végeredmény elérhető legyen, vagyis olcsóbb a jelenlegi modellnél. A hatótávval pedig olyan ellenfelek sarkára lépne a konszern, mint a Tesla Model S luxusautó, amely akár több mint 400 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, ám meglehetősen drágán.
Detroitban jelen pillanatban az akkumulátorok technológiájának fejlesztésében hisznek: egyrészt a nagyobb energiasűrűség, másrészt a tartósság növelése szerepel a fontos pontok között. Ezeken javítva az elektromos járművek bővülő kínálatával is szembesülhetünk, hiszen az egyre népszerűbb alternatív hajtás a vásárlók gyarapodásának számával arányosan olcsóbb is lesz.
A stratégia részét képezi a nagyobb hatótávú Volt, amely az eddigiekkel szemben 20-25 kilométerrel nagyobb táv megtételére lesz képes, azaz közel 100 kilométert képes haladni csupán a villanymotorral. Korában felröppentek hírek, melyek szerint a praktikus városi használatot figyelembe véve kisebb akkucsomagot tesz majd hibridjeibe a GM, ám úgy tűnik, hogy az új technológiával még a nagyobb hatótáv ellenére is kellemesebb árakat vizionál a gyártó.
Az új generációs Volt 2016/17-re várható, s a GM ígérete szerint kevesebb mint harmadannyiba fog kerülni, mint elődje, azaz 5 millió forint alá akarják beküzdeni az újdonságot. Ezt még mi is csak fenntartásokkal tudjuk elhinni, de mindenesetre nagyon reménykedünk.