Az „Új belépő szintű szedán” (New Entry-level Sedan – NES) projektnévvel ellátott kocsi alapjait állítólag a jelenleg futó 1-es helyett a nemsokára bemutatkozó 1 GT, pontosabban annak új, UKL jelű platformja fogja biztosítani. Ez azt is jelentheti, hogy a fent említett konkurensekhez hasonlóan – és a sima 1-essel ellentétben – az autó nem hátsó-, hanem elsőkerék-hajtású lesz.
A bajor gyártó az 1-es szedántól kimondottan nagy sikereket vár az Egyesült Államok és Kína piacán, ahol a belépő szintű lépcsős hátú kompakt prémiummodellek kimondottan nagy népszerűségnek örvendenek. Persze a hazai tendenciákat ismerve biztosak lehetünk benne, hogy itthon is nagy örömmel fogadják majd a BMW-vásárlók az újdonságot.
A lemezek alatti technika részleteiről egyelőre kár beszélni, ugyanis a piacra lépésig még nagyon sok minden változhat, ám bizonyára főként három- és négyhengeres turbós benzin- és dízelmotorokat köszönthetünk majd a lemezek alatt. Az is szinte biztos, hogy egy konnektorról tölthető hibrid verzió is megjelenik majd a kínálatban.
Az előzetes tervek szerint körülbelül 2017 magasságában várhatjuk az újdonság debütálását, ami azt jelenti, hogy a kategóriában a BMW meglehetősen sokat – körülbelül négy-öt évet – csúszik a legnagyobb konkurensekhez képest.