Bizonyára sokan azt gondolnák, hogy a Bentley Continental GT V8 S és GTC V8 S átalakításai kimerülnek egy kicsit izmosabb motorban, de ez koránt sincs így. Az erősítés persze nem maradhatott el: 507-ről 530 lóerőre emelkedik az Audi-féle négyliteres, biturbó V8-as benzines csúcsteljesítménye, miközben a maximális nyomaték 660-ról 680 Nm-re emelkedik, amit az erőmű már 1700-as percenkénti fordulatszámon elér.
Mindehhez rövidebb áttételezés, gyorsabb váltások, valamint jobb reakciók társulnak – a fokozatcseréről továbbra is a jól bevált ZF-féle nyolcsebességes automata váltó gondoskodik, az erő pedig állandó összkerékhajtáson keresztül kerül a talajra.
Az átlagos sofőrrel 2,3 tonnás, 4,8 méter hosszú Bentley kupé kivitelben 4,5 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, miközben végsebessége eléri a 309 km/h-t (a sima GT V8 0,3 másodperccel és 6 km/h-val lassabb). A 175 kilóval még nehezebb, nyitható vászontetős GTC megfelelő értékei 4,7 másodperc és 308 km/h. A fogyasztás viszont nem változott, így a gyári vegyes adatok szerint továbbra is csupán 10,6/10,9 litert kér enni a Bentley 246/254 g/km-es CO2-kibocsátás mellett.
Pluszlóerők ide vagy oda, az izgalmasabb vezethetőségben lényegesen fontosabb szerephez jut az átdolgozott kormány- és futómű. Előbbit állítólag egy közvetlenebb, gyorsabban reagáló és kevésbé szervózott egységre cserélték a mérnökök, míg a futómű tekintetében nem csak a hasmagasság csökkent 10 mm-rel, de elöl 45, míg hátul 33 százalékkal keményebb rugók, átdolgozott állítható lengéscsillapítás új lengéscsillapítókkal, és megengedőbb menetstabilizáló rendszer jár a csomaghoz, merevebb hátsó stabilizátorral egyetemben.
Mindezeknek köszönhetően a gyáriak szerint az S modellek gyorsabbak és stabilabbak egyszerűbb társaiknál, s természetesen vezetési élményben is sokat fejlődtek. Kívülről mindössze az enyhén átdolgozott lökhárítók jelzik a sportosabb sorozatot, a sajátos 20 colos kerékszettel egyetemben. A világpremier szeptember 10-én lesz esedékes az IAA-n, a bemutatást követően pedig rögtön rendelhetővé válnak a V8 S kivitelek, egyelőre ismeretlen felár ellenében.