A legizgalmasabb Bentley Continental GT-k jönnek

Gyakorlatilag nem is létezik olyan komolyabb autógyártó, amely a jövő héten megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonra ne tartogatna újdonságot.

Vajda János
2013. 09. 04. 12:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bizonyára sokan azt gondolnák, hogy a Bentley Continental GT V8 S és GTC V8 S átalakításai kimerülnek egy kicsit izmosabb motorban, de ez koránt sincs így. Az erősítés persze nem maradhatott el: 507-ről 530 lóerőre emelkedik az Audi-féle négyliteres, biturbó V8-as benzines csúcsteljesítménye, miközben a maximális nyomaték 660-ról 680 Nm-re emelkedik, amit az erőmű már 1700-as percenkénti fordulatszámon elér.

Mindehhez rövidebb áttételezés, gyorsabb váltások, valamint jobb reakciók társulnak – a fokozatcseréről továbbra is a jól bevált ZF-féle nyolcsebességes automata váltó gondoskodik, az erő pedig állandó összkerékhajtáson keresztül kerül a talajra.

Az átlagos sofőrrel 2,3 tonnás, 4,8 méter hosszú Bentley kupé kivitelben 4,5 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, miközben végsebessége eléri a 309 km/h-t (a sima GT V8 0,3 másodperccel és 6 km/h-val lassabb). A 175 kilóval még nehezebb, nyitható vászontetős GTC megfelelő értékei 4,7 másodperc és 308 km/h. A fogyasztás viszont nem változott, így a gyári vegyes adatok szerint továbbra is csupán 10,6/10,9 litert kér enni a Bentley 246/254 g/km-es CO2-kibocsátás mellett.

Pluszlóerők ide vagy oda, az izgalmasabb vezethetőségben lényegesen fontosabb szerephez jut az átdolgozott kormány- és futómű. Előbbit állítólag egy közvetlenebb, gyorsabban reagáló és kevésbé szervózott egységre cserélték a mérnökök, míg a futómű tekintetében nem csak a hasmagasság csökkent 10 mm-rel, de elöl 45, míg hátul 33 százalékkal keményebb rugók, átdolgozott állítható lengéscsillapítás új lengéscsillapítókkal, és megengedőbb menetstabilizáló rendszer jár a csomaghoz, merevebb hátsó stabilizátorral egyetemben.

Mindezeknek köszönhetően a gyáriak szerint az S modellek gyorsabbak és stabilabbak egyszerűbb társaiknál, s természetesen vezetési élményben is sokat fejlődtek. Kívülről mindössze az enyhén átdolgozott lökhárítók jelzik a sportosabb sorozatot, a sajátos 20 colos kerékszettel egyetemben. A világpremier szeptember 10-én lesz esedékes az IAA-n, a bemutatást követően pedig rögtön rendelhetővé válnak a V8 S kivitelek, egyelőre ismeretlen felár ellenében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.