A belépőt idáig a 120 lóerős Ford motor jelentette a 7-esre vágyók számára, mostantól azonban csekélyebb teljesítménnyel is elérhető lesz az emblematikus sportautó. Mindezt azzal magyarázza a konstruktőr, hogy az élvezet nem feltétlenül egyenlő a nyers teljesítménnyel, emlékezzünk csak vissza: a Toyota GT86 is azért kapott hátra keskenyebb gumikat, hogy a kisebb tapadás révén nagyobb örömet szerezhessen.
A Seven 165 névre keresztelt jószág orrában a Suzuki háromhengeres, 660 köbcentiméter lökettérfogatú erőforrása bújik meg, amely turbófeltöltővel már a japánban őshonos kei autókban is teljesít. Ezúttal 80 lóerőről és 107 newtonméterről szól a fáma, amelyet a Caterham mérnökei által áthangolt ötfokozatú Suzuki váltó továbbít a hátsó kerekekhez.
A gyártó ismeri a vásárlói igényeket, s a mérnökök csoportja jól tudta, mivel lehetne fenntartani az élvezeti faktort. A lóerők csökkenését egyrészt az apró motor révén elért alacsonyabb, mindössze 480 kilogrammos tömeg ellensúlyozhatja, ráadásul a sportautókon valaha látott legkeskenyebb abroncsokat szerelték fel a 165-ös modellre. Bár a menetteljesítményekről nem nyilatkozott a gyártó, a pehelysúly okán nem dőreség 9 másodpercen belüli 0–100-as sprintet feltételezni. A tapadás ezúttal nem kérdéses, hiszen a fél tonna alatti tömeg és a viszonylag csekély létszámú ménes bizonyosan nem képes jelentősen megsanyargatni az abroncsokat.
Sokan nagy áldozatot látnak a történetben, azonban mindehhez hozzátartozik, hogy a gyártó nagyjából 7-8 millió forintos vételárról beszél, így árcéduláját tekintve a valaha gyártott legolcsóbb Caterham is lehet az újdonság.