A Yaris korábbi generációinak portfóliójában szerepelt már sportosabb kiadás a T-Sport szériák személyében, s a japán belpiacos, turbómotorral felmérgesített modellek is említést érdemelnek, mégis, rajtuk kívül lényegesen erős Yaris még nem született. Ezt az űrt tömik be ezúttal a Toyota szakemberei, persze csak egy koncepció erejéig: a Yaris Hybrid R Concept mintegy 420 lóerővel tépi fel az aszfaltot.
A tanulmányautó technikáját a TS030-ból származó hibrid hajtáslánc módosított verziója adja: az 1,6 literes, turbós, négyhengeres benzinmotor 300 lóerő és 420 Nm leadására képes, emellett az FIA szabályainak is tökéletesen megfelel. A benzinmotor a Yaris esetében az első kerekek a hajtását végzi, míg az elektromotorok a hátsó kerekekhez települtek: mindkét oldalon 60-60 lóerős erőforrások laknak, amelyek ráadásul a gyártásban lévő Yaris Hybrid modellből származnak.
A két villanymotor természetesen a lassítások alkalmával az akkumulátort töltését végzi, míg a gyorsításoknál a benzinmotor számára szolgáltat extra segítséget. A rendszer kétféle módban használható: országúti üzemben mindkét villanymotor gyengébben muzsikál; ilyenkor összesen 40 lóerőt nyújtanak 10 másodpercig töltési ciklusonként, míg pálya állásba tekerve 5 másodpercig képes 120 lóerővel támogatni a turbómotort a két egység. A kanyarsebességet úgy fokozták a mérnökök, hogy a villanymotorok ívben haladva képesek nyomatékvektorozással több nyomatékot továbbítani az ívkülső kerékre.
Mindezek mellé egy harmadik, a hatfokozatú szekvenciális sebességváltó mögé beépített 60 lóerős elektromos egység társul, ám utóbbi csak generátor üzemben az akkumulátort képes tölteni, vagy gyorsítások alkalmával a hátsó motoroknak tud további elektromossággal szolgálni, persze csak abban az esetben, ha az első kerekeket hajtó motor nyomatéka már túllépi a tapadási határt.
Az autón egyébként a Toyota 18 hüvelykes felnijei díszelegnek, méghozzá Michelin Pilot Sport Cup abroncsokkal, 225/40 R18 méretben. Mögöttük a biztonságos megállás érdekében elöl hat-, hátul pedig négydugattyús féknyergek és tárcsafékek várják, hogy izzásig hevítsék őket.
Noha az utastérről nem közölt képet a gyártó – ezzel még mindenképp meg kell várnunk az autószalont –, annyit elárultak azért a japánok, hogy kéttónusú Recaro sportülések, a GT-86-ból származó sportpedálok és Alcantara kárpitozás emeli a hangulatot.
A Toyota egyelőre nem foglalt állást abban a kérdésben, hogy további versenyre szánt modellekben, illetve újabb sportos utcai típusokban használná-e a nagyteljesítményű hibrid rendszert, azonban könnyen lehet, hogy a több alkalommal is emlegetett, felélesztésre váró Supra, vagy akár más érdekesség épülhet később a szuper-Yaris alapjaira.