A Transporter T1 gyártása 63 év után fejeződött be

A Volkswagen ezúttal újra befejezi egy korszak végét: a Volkswagen Kombi, azaz a T1 elbúcsúzik a brazíliai gyártószalagoktól.

Vajda János
2013. 09. 29. 10:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kerek lámpás T1 igazi legenda: számos film főszereplője, és a hippik nagy kedvence. Életútja 1957-ben kezdődött, és azóta rengeteg karosszériaformában és kivitelben több mint tízmillió példány készült belőle, ami a buszok között egyedülálló. Európában 1979-ben fejezte be a VW az igen jellegzetes hangú léghűtéses, négyhengeres boxermotorral szerelt első generációs Transporter gyártását, ugyanis a típus már nem felelt meg az öreg kontinens biztonsági előírásainak.

Az autógyártásban a biztonság Latin-Amerikában már nem annyira meghatározó, így élhetett például a bogárhátú 2003-ig, s így lehetséges, hogy a Kombi néven forgalmazott T1 2013 végéig gyártásban maradhatott. Idén december 31-én fog legördülni az utolsó példány a gyártószalagról, addig pedig egy limitált széria vesz búcsút a Volkswagen hírességétől.

S hogy mi az oka a gyártás befejezésének? Talán el sem hiszik: a nyugdíjas modell már a dél-amerikai biztonsági rendelkezéseknek sem felel meg, ugyanis egy friss előírás szerint minden új autónak rendelkeznie kell légzsákkal és blokkolásgátlóval, amely opciók kifejlesztése nem lenne költséghatékony az ősrégi buszhoz. A típus rajongói viszont még gyorsan beszerezhetnek egyet a nagy túlélőből.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.