A kerek lámpás T1 igazi legenda: számos film főszereplője, és a hippik nagy kedvence. Életútja 1957-ben kezdődött, és azóta rengeteg karosszériaformában és kivitelben több mint tízmillió példány készült belőle, ami a buszok között egyedülálló. Európában 1979-ben fejezte be a VW az igen jellegzetes hangú léghűtéses, négyhengeres boxermotorral szerelt első generációs Transporter gyártását, ugyanis a típus már nem felelt meg az öreg kontinens biztonsági előírásainak.
Az autógyártásban a biztonság Latin-Amerikában már nem annyira meghatározó, így élhetett például a bogárhátú 2003-ig, s így lehetséges, hogy a Kombi néven forgalmazott T1 2013 végéig gyártásban maradhatott. Idén december 31-én fog legördülni az utolsó példány a gyártószalagról, addig pedig egy limitált széria vesz búcsút a Volkswagen hírességétől.
S hogy mi az oka a gyártás befejezésének? Talán el sem hiszik: a nyugdíjas modell már a dél-amerikai biztonsági rendelkezéseknek sem felel meg, ugyanis egy friss előírás szerint minden új autónak rendelkeznie kell légzsákkal és blokkolásgátlóval, amely opciók kifejlesztése nem lenne költséghatékony az ősrégi buszhoz. A típus rajongói viszont még gyorsan beszerezhetnek egyet a nagy túlélőből.