Persze eme formájukban sosem kerülhetnek gyártásba, de nem is hiányozhatnak az autószalonok kavalkádjából. Ilyen példának okáért a Citroën Cactus és a Smart ForJoy. A franciák a Cactus névre hallgató tanulmánnyal lényegében olyan crossovert mutatnak a közönségnek, amelynek anyagfelhasználása jelentős mértékben a különféle műanyagok vonalát képviseli. Jellegzetes szélvédőjéről, LED-es fényszóróiról könnyedén felismerhető.
A hátrafele eső tetővonal dinamikus küllemet kölcsönöz, ahogy a méretes könnyűfém felnik és az Air Bump névre keresztelt lökhárítók is. Utóbbiak teljesen ellenállnak a karcoknak és a kisebb sérüléseknek. Ablakok híján teljesen nyitott a franciák furcsasága, de ez ne zavarjon meg senkit, hiszen tényleg csupán koncepciómodellről van szó, amely ilyen formában soha nem fog az utakra kerülni.
Az utastérben finom anyagok és fémbetétek uralkodnak, a multimédiás rendszer, valamint a műszeregység lelkét pedig korunk divatjának megfelelően nagyobb képernyők adják. A hajtásról egyelőre nem esett szó, de a képek és a központi kijelzőről készült fotó alapján hibrid rendszert rejtenek a műanyag panelek.
A Smart ForJoy szintén egy teljesen nyitott modell, s a gyártó célja vele nem más, mint hogy a következő generációs ForTwo és ForFour típusok előfutára legyen az autó. Jellegzetessége a hűtőmaszk, amelyet természetesen itt is a manapság oly kedvelt LED-es technikával dolgozó fényszórók fognak közre.
Az utaskabin ezúttal is futurisztikusra sikerült, a „lebegő” ülések és a tabletszerű műszerfal szinte teljesen természetesnek hat. A fém betét itt is kötelező elem. A Frankfurti Autószalon azonban jóval több információval szolgál majd – többek között állítólag megtudhatjuk, hogy a ForTwo, illetve ForFour modellek mikor és milyen körülmények között érkeznek majd a szalonokba.