A két gyártó szerint csupán az alapok lesznek közösek, a formaterv és az egyéniséget nagyban meghatározó szív, azaz a motor, valamint a beállítások segítségével a lehető legkülönbözőbb egyéniségek kelnek majd életre. A legnagyobb különbséget természetesen az erőforrások jelentik. A japánok a jól bevált SKYACTIV motorokhoz nyúlnak: az új 1,6 literes szívómotor 130 lóerővel kecsegtet, s természetesen a kétliteres beépítése is kilátásban van, továbbá az igénynek megfelelve rendhagyó módon dízelmotor is kerülhet az MX-5 orrába.
Eközben az Alfa Romeo a Spiderbe leginkább az 1,4 literes MultiAir Turbót szánja, amely 135 lóerővel felvértezve egy ízben már megjárta szerkesztőségünk garázsát. A sportautóban, úgy tűnik, 120 és 170 lóerővel szerepel majd a turbós négyhengeres. Az olaszok nem hagyják ki a játékból az 1750 köbcentis turbóst sem, amely valószínű, hogy körülbelül az Alfa Romeo 4C-ben bemutatkozott teljesítményszinttel kerül majd a Spiderbe.
Mindkét modellhez hatfokozatú kézi váltó jár, ám a gyártók rebesgetik, hogy a kormányról kapcsolható hatos automata érkezése is esedékes. Noha a tiszta élményt nyújtó sportautók rajongói máglyára küldenék az ilyen szerkezeteket, a gyorsaság és a kényelem miatt ezt az opciót már nem hagyhatják ki a konstruktőrök.