Az új Mazda MX-5/Alfa Romeo Spider tesztköreit futja

Régóta köztudott, hogy a roadsterek kategóriájának legnagyobb eladási számával rendelkező Mazda MX-5 következő generációja nem egyedülálló modell lesz.

Csizsek Ádám
2013. 09. 27. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A két gyártó szerint csupán az alapok lesznek közösek, a formaterv és az egyéniséget nagyban meghatározó szív, azaz a motor, valamint a beállítások segítségével a lehető legkülönbözőbb egyéniségek kelnek majd életre. A legnagyobb különbséget természetesen az erőforrások jelentik. A japánok a jól bevált SKYACTIV motorokhoz nyúlnak: az új 1,6 literes szívómotor 130 lóerővel kecsegtet, s természetesen a kétliteres beépítése is kilátásban van, továbbá az igénynek megfelelve rendhagyó módon dízelmotor is kerülhet az MX-5 orrába.

Eközben az Alfa Romeo a Spiderbe leginkább az 1,4 literes MultiAir Turbót szánja, amely 135 lóerővel felvértezve egy ízben már megjárta szerkesztőségünk garázsát. A sportautóban, úgy tűnik, 120 és 170 lóerővel szerepel majd a turbós négyhengeres. Az olaszok nem hagyják ki a játékból az 1750 köbcentis turbóst sem, amely valószínű, hogy körülbelül az Alfa Romeo 4C-ben bemutatkozott teljesítményszinttel kerül majd a Spiderbe.

Mindkét modellhez hatfokozatú kézi váltó jár, ám a gyártók rebesgetik, hogy a kormányról kapcsolható hatos automata érkezése is esedékes. Noha a tiszta élményt nyújtó sportautók rajongói máglyára küldenék az ilyen szerkezeteket, a gyorsaság és a kényelem miatt ezt az opciót már nem hagyhatják ki a konstruktőrök.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.