BMW: új motorok a 4-eshez, kétkerékhajtás az X5-höz

A 4-es sorozat kínálatában üdvözölhetünk összkerékhajtást és új motorokat, míg az X5 esetében eddig soha nem látott változat, kétkerék-meghajtású érkezik.

Csizsek Ádám
2013. 09. 24. 6:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 4-esnél az xDrive összkerékmeghajtás novembertől lesz rendelhető tétel, méghozzá a 420i és a 430d választása esetén pipálható majd be, míg a 435d-hez szériában jár. Utóbbi a kupé kínálatának csúcsát is jelenti a maga 313 lóerejével, amelyet a német szakemberek a hathengeres, ikerturbós dízelmotorból sajtoltak ki. Nyolcfokozatú automataváltó kapcsolódik hozzá. Ugyanez a hajtáslánc egyébként csendben a 3-as sorozathoz is becsúszik, s a 335d xDrive ugyancsak az előbb vázolt képességekkel rendelkezik.

Mindeközben a nemrégiben debütált X5 kínálata is fontos verzióval gyarapszik. Eddig a BMW soha nem tett elérhetővé négyhengeres X5-öst, ahogyan kétkerékmeghajtású sem – e két tényt egyetlen lépéssel küldi a múltba a bajor gyártó, hiszen a X5 sDrive25d személyében négyhengeres, hátsókerekes terepes érkezik. A 218 lóerőt a németek kétliteres dízelmotorja adja, szériában a nyolcas ZF automata váltó jár hozzá, s 5,6 litert fogyaszt vegyes ciklusban. A 25d egyébként akár összkerékhajtással is elérhető lesz.

 

A X5 a felsorolt mellett 320 lovas benzinmotorral ugyancsak rendelhető lesz, az xDrive35i személyében, míg a dízeles kínálat a 4-es sorozatba is beköltöző 313 lóerős hathengeressel gazdagodik xDrive40d néven.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.