A relatíve visszafogott formai játékok, a kissé bamba arc közel sem hirdeti azt, hogy fel akarna falni a BMW kompakt modellje, ráadásul a tesztpéldány metálszürke színe, a mai szemmel nem nagy, 16 colos könnyűfém felnik ugyancsak az előbb említett, visszafogott összkép kialakításában vállalnak szerepet. A feketére fényezett kipufogóvég szokatlan ugyan, de jól áll, a vesék rácsozása pedig olyan lazára sikerült, hogy az óriási hűtőre könnyedén ráláthatunk.
A tengelytáv majd’ 2,7 méter hosszan nyúlik el, ami már-már a középkategóriások hasonló adatát súrolja, ám itt a motor beépítése miatt szükség is van a kategóriához mérten extra milliméterekre, hogy a hátsó utasoknak se legyen okuk a panaszra.
Ahogyan a küllem visszafogott, s hivalkodástól mentes, az utastérben is folytatódik a tendencia: a BMW-től megszokott módon tipikus bajor műszerfallal találjuk szemben magunkat, ami persze előny és hátrány is lehet egyben. Utóbbi azért, mert sokak szerint emiatt nem különülnek el olyannyira a márka típusai, ám pozitív azért, mert egyrészt a komoly, prémium légkör így abszolút adott, másrészt a kifejezetten jó elrendezés, a megszokott műszerek otthonossá varázsolják a 120d belterét.
A márka attribútuma a remek vezetői pozíció, a kompaktok között talán a legjobb. Az ülések ráadásul kényelmesek és elegendő oldaltartással rendelkeznek, a kényelemről pedig az oldaltámaszok feláras állíthatósága is gondoskodik, így senkinek sem lesz túl tágas vagy szűk a kis bajor első fotelje. A helykínálat tisztességes elöl-hátul, nagyjából az átlagos kompaktok szintjét hozza. Hátul például légbefúvót találunk, az utastérben a fekete-vörös betétekre rímel a kárpitok vörös konrasztvarrása, sőt még a kulcson feltűnik a betétek színe. Az ergonómia szinte hibátlan, a kapcsolók működése pedig minőséget sugároz.
Az már nem meglepő tény, hogy természetesen a komplett felhasználói kézikönyvet is bepasszírozták a rendszerbe, így a multimédia és a sok-sok információ mellett segítséget is kérhetünk magától az autótól. A váltó mellett a már megszokott üzemmódváltóval kapcsolgathatunk a legtakarékosabb, Eco Pro, valamint a másik határt képviselő Sport+ üzemmód között.